Kiderült, hogy a "gazdag vajas pörkölt" csemegekukoricát többen rendelik, mintha azt írjuk: májusi morzsolt csemege.
A Stanford Egyetem Pszichológia tanszékének tanulmányából kiderül, sokkal több zöldséget fogyasztunk, ha a csomagoláson, vagy az étlapon vonzó elnevezéseket találunk. A kutatás célja az volt, hogy segítsen enyhíteni azt a beidegződést, hogy az egészséges ételek kevésbé ízletesek.
A tanulmány megállapította, hogy például az egyetem éttermében a "gazdag vajas pörkölt csemegekukorica" elnevezés sokkal nagyobb forgalmat hozott, mint a rutuinszerű "kukorica" felirat.
A tanulmány azt mutatta, hogy a jól megfogalmazott elnevezések kb. 20-30 százalékos fogysztásnövekedést jelentenek.
A tudósok arra jutottak, hogy alapból sokkal több zöldséget ennénk, csak rosszul fogalmazunk.