Hirdetés


Az Air France francia légitársaság dolgozóinak újabb sztrájknapján kedden a járatok negyede nem fog közlekedni.

Hirdetés

Az Air France francia légitársaság dolgozóinak újabb sztrájknapján kedden a járatok negyede nem fog közlekedni. Ez lesz a hatodik munkabeszüntetés a februárban indult tiltakozás során.

Sztrájk miatt a Lufthansa német légitársaság is kénytelen volt törölni nyolcszáz járatát a keddi napra. 

    A légitársaság vezetőségének hétfői tájékoztatása szerint a járatoknak 75 százaléka fog közlekedni kedden, a sztrájk előző napjaihoz hasonlóan. 
    A tengerentúli járatok 65, az európaiaknak 73, a belföldieknek pedig mintegy 80 százaléka indul el kedden. A francia légitársaság eddig egy induló és egy érkező budapesti járatát törölte, nem jön Párizsból 9.05-kor az AF1394-es, illetve nem indul el Budapestről 9.50-kor az AF1395-ös járata.

    Az ágazatban dolgozó 11 szakszervezet béremelésért sztrájkol, további két, kétnapos munkabeszüntetést tart április 17-18-án, valamint 23-24-én.
    A légiközlekedési szakszervezetek 6 százalékos béremelést akarnak, míg a cégvezetés a fizetések reálértékét megtartó 1 százalékos emelésre lát lehetőséget. A menedzsment szerint nem lehet teljesíteni a dolgozók követelését úgy, hogy ne sérüljön a cég hosszú távú növekedési terve.
   

 A francia légitársaságnál 2011 óta nem volt béremelés.
  

  Hétfőn folytatódott a vasutasok április elején kezdődött, három hónapon át tartó, kétnaponkénti sztrájkja is a kormányzati reformterv ellen, miközben a nemzetgyűlésben megkezdődött a törvénytervezet vitája.

    A munkabeszüntetés szombat este kezdődött második szakaszában a vasutasok negyede vett részt, ami valamivel kevesebb, mint az első szakaszban, akkor a dolgozók harmada sztrájkolt. Hétfőn a szuperexpresszeknek (TGV) 20 százaléka, a gyorsvonatoknak pedig csak a harmada indult el. Kedden normál menetrendben közlekednek a vonatok, a sztrájk csütörtök este folytatódik.

    A kormány egyik fő célja, hogy megszüntesse a vasúti dolgozók kivételezett helyzetét, amely a munkahelyek életre szóló szavatolását és az 50 és 55 év közötti nyugdíjba vonulást teszi lehetővé, miközben a franciák többségére a 62 éves nyugdíjkorhatár vonatkozik. Az új szabályozás a cégnél jelenleg dolgozókra nem vonatkozna. Ezenkívül az adósságrendezést megelőzően a kormány változatna az SNCF státuszán is, hogy a vasútpiaci liberalizáció beindítására versenyképessé tudjon válni a pazarlónak tartott állami vállalat.