Hátrányos helyzetűeket foglalkoztatnak a média és marketing világában

2011.12.01. 13:47

Tartósan munka nélkül lévőket és fogyatékkal élő embereket próbál bevezetni a média- és marketing világába a szombathelyi PROMO Marketing és Média Szövetkezet, amelynek pályázata az Új Széchenyi Terv keretében több mint 39 millió forintos uniós és állami támogatásban részesült.

A projektindító sajtótájékoztatón csütörtökön Horváth Olga projektmenedzser elmondta: az Európai Unióban egyfajta "harmadik gazdaságként" működnek és virágzanak a recesszió ellenére is a szociális szövetkezetek, amelyekben zömmel korábban munkanélküli, megváltozott munkaképességű emberek dolgoznak.

Magyarországon 2006-ban teremtődtek meg annak a jogszabályi feltételei, hogy szociális szövetkezeteket lehessen működtetni. Elsősorban ott indult meg a szociális szövetkezetek alakítása, ahol nagyobb volt a munkanélküliség, ez az oka annak, hogy a Nyugat-dunántúli Régióban eddig viszonylag kevés ilyen szövetkezet alakult - fűzte hozzá.

A PROMO Média Marketing Szövetkezetet 2010 novemberében jegyezte be a cégbíróság, a vállalkozás kifejezetten azzal a céllal jött létre, hogy gazdasági tevékenysége mellett szociális küldetést is teljesítsen, a munkaerőpiacon hátrányos helyzetű embereknek munkalehetőséget teremtsen - hangsúlyozta.

Karaszi Andrea, szociális szövetkezet társtulajdonosa elmondta: a projekt keretében nemcsak munkát, hanem képzést is biztosítanak. Szervezetfejlesztést, média és marketing ismereteket tanulhatnak a résztvevők előképzettségük szerint alap és felsőfokon.

A szociális szövetkezetben több, a helyi és országos médiumokban már gyakorlatot szerzett ember dolgozik.

A PROMO Marketing és Média Szövetkezet elsősorban kisfilmeket és hanganyagokat készít, de vállalja kiadványok szerkesztését, cégek arculattervezését és rendezvények szervezését is.

.