Ez persze csak gyakorlat volt, hogy éles helyzetben is zökkenőmentes legyen a munka.
Vas megyének ez idáig nem volt az M86-oshoz hasonló, kétszer kétsávos gyorsforgalmi útja, így a szakemberek nem tudták, hogyan kell leggyorsabban és leghatékonyabb megkezdeni a mentési munkálatokat, ha egy ilyen utat járhatatlanná tesz a hó.
Ezért a téli felkészülés jegyében a Vas Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság gyakorlatot szervezett, amellyek az volt a célja, hogy a közútkezelővel és a rendőrséggel együttműködve kiderüljön, hogyan lehet itt mentési feladatokat végrehajtani.
Az elmúlt években a Vas megyében élők is megtapasztalták, milyen veszélyes helyzeteket okozhat egy váratlanul érkező intenzív havazás, erős hófúvás.
2013 januárjában településeket zárt el a hó, utak váltak járhatatlanná, több mint száz autó akadt el a megye útjain és emberek százai rekedtek a hó fogságában.
Hasonló történt márciusban, a szomszédos megyékben, amikor az M1-es autópályán vált kritikussá a hófúvás miatt kialakult helyzet.
Az alaphelyzet az volt, hogy hófúvás tette járhatatlanná az M86-ost, személy-, és teherautók, illetve emberek rekedtek a hó fogságában.
A hó olyan magas torlaszokat emelt, hogy az utasok és járműveik mentése, csak a műszaki átjáró megbontásával és a közúti forgalom szemközti sávokba történő átirányításával volt lehetséges.
Az éles helyzethez hasonlóan a sárvári és szombathelyi hivatásos, valamint a répcelaki önkormányzati tűzoltók vettek részt a gyakorlatban, kézi erővel, szerszámok és motoros roncsvágóval megbontották az M86-os gyorsforgalmi út kétszer két sávja közötti szalagkorlát két szakaszát, annak érdekében, hogy az elakadt járműveket áttereljék a másik forgalmi sávba.
A gyakorlat során kiderült egyebek mellett az, hogy a műszaki átjáró megbontásával nem csupán a szemközti sávba tudják átterelni a fogalmat, hanem a bontással keletkező szabad terület akár a kamionok visszafordításhoz is elegendő.