Idén hatodik alkalommal adták át az Év terméke elismeréseket hétfőn, a magyar fogyasztók 21 kategóriában értékelték a termékeket - közölte a versenyt szervező Product of the Year Kft. hétfőn az MTI-vel.
A díjazott termékeket a fogyasztók döntését elemző GfK Hungária reprezentatív, 2000 fős kutatása alapján választották ki. Az innovatív termékeket egy szakmai zsűri pontozta, majd a fogyasztók értékelték kategóriánként.
A Product of the Year, vagyis az Év terméke díj világszerte ismert innovációs termékdíjazási rendszer.
A GfK elemzése szerint azok az fmcg (fast moving consumer goods - gyorsan forgó fogyasztási cikkek) szektorban tevékenykedő nyertesek, amelyek az elmúlt években tudatosan gondozták a márkájukat, forgalomnövekedést értek el a díj megszerzését követő évben. A GfK adatai alapján átlagosan 40 százalék körüli volt a forgalomnövekedés ebben a szegmensben az elmúlt években.
De nem csak a kategóriák száma, hanem azok köre is sokat változott. Míg az induláskor jellemzően az fmcg-kategóriák uralták a versenyt, szinte csak élelmiszer, ital, háztartási vegyi áru és személyes higiéniai márkák szálltak be a versenybe, azóta színesebb lett a kép, megjelentek az otc-termékek (over the counter - vény nélkül is kapható gyógyszerek), ruházati márkák, illetve a szolgáltatás, valamint a lakásdekoráció - mondta el Fekete Zoltán, az Év terméke díj zsűrijének elnöke.
Az Év terméke díjat
kapta az elismerést.
Díjat kaptak
kapta az Év terméke elismerést.