Változtak a csekkbefizetés szabályai

2017.06.27. 16:14

Új Európai Uniós rendelet alapján egyes csekkek használatához személyi igazolványt és lakcímkártyát kell felmutatni.

Egy június 26-án hatályba lépett Európai Uniós rendelet alapján egyes csekkek használatához személyi igazolványt és lakcímkártyát kell felmutatni - közölte a Magyar Posta kedden az MTI-vel.

    A tájékoztatás szerint továbbra sincs adatrögzítési kötelezettség az M (mentes) jelzésű csekkeknél, ezek többnyire  adó, pénzbírság, illetékek befizetésére használt hatósági csekkek.

    Az FM (feltételesen mentes) jelzésű csekkeknél - ilyenek a közüzemi fehércsekkek és a sárgacsekkek - 300 000 forint felett szükséges a személyazonosítás.

    Ha a csekken egyik jelzés sem szerepel, akkor összeghatártól függetlenül szükséges a személyazonosság ellenőrzése, ilyen esetben személyi igazolványt és lakcímkártyát kell felmutatni.
    A Magyar Posta a változást a cég honlapján, illetve a postákon  hirdetményben tette közzé.

.