Hirdetés

Fejfájást, fáradékonyságot is okozhat a magnéziumhiány

2019.08.06

Magnézium: Ennyi az ajánlott mennyiség és mely élelmiszerekkel is bevihető.

Hirdetés

Élelmiszerekkel is bevihető a szervezetbe a megfelelő magnéziummennyiség.

A zöld zöldségek és az olajos magvak sok magnéziumot tartalmaznak, de a magvak magas energiatartalma miatt nem ajánlott csak azokkal magnéziumot juttatni a szervezetbe. Helyette a zöldségek és magvak elegye ajánlott, amely igazi magnéziumbombaként szolgál.

Magas a magnézium tartalma például a

  • leveles zöldségeknek: spenót, brokkoli, sóska, petrezselyem
  • hüvelyeseknek: bab, lencse, borsó
  • magvaknak: mogyoró, dió, mandula, lenmag, napraforgómag
  • halaknak
  • gyümölcsök közül magas a magnézium tartalma: a banánnak, almának, körtének, a citrusféléknek: narancs, citrom, grépfrútnak.

A magnéziumhiány fejfájást, fáradékonyságot, székrekedést és izomgörcsöt okozhat.

A napi ajánlott mennyiség 300-375 milligramm, sportolóknak és várandósaknak viszont 400 milligramm feletti magnéziumra van szükségük.