Hirdetés

Böjt, fogyókúra, méregtelenítés - lehetőségek és buktatók

2019.03.21

Egészségmegőrzési gyorstalpaló.

Hirdetés

A táplálék kisebb-nagyobb mértékű megvonásának, illetve a táplálkozás enyhébb vagy drasztikusabb mértékű megváltoztatásának az év minden részében vannak veszélyei, legyen szó böjtről, fogyókúráról vagy méregtelenítésről.

Már javában tart a negyvennapos böjt. Az egyház mára enyhített a böjti szabályokon, de hamvazószerdára és nagypéntekre szigorú böjtöt ír elő: a 18 és 60 év közötti hívek csak háromszor étkezhetnek és egyszer lakhatnak jól. 
 

A böjt nem éhezés - A böjt önkéntes lemondás valamiről, de az nem egyenlő az éhezéssel.

A hiánytünetek elkerülése érdekében fontos odafigyelni a fehérje és a vas pótlására.

A hús elhagyását másfajta állati eredetű ételekkel, túróval, sajttal, tojással lehet pótolni.
Aki ezeket is kiiktatja, és egyfajta vegán étrendre tér át, az hüvelyes zöldségekkel, például babbal, csicseriborsóval, olajos magvakkal pótolhatja a szervezetnek szükséges mennyiségű fehérjét.

Emellett fontos odafigyelni a vas pótlására is, amely megtalálható például a céklában, vagy az élesztőben.

A 14 éven aluliaknak, időseknek, várandósoknak, szoptatós kismamáknak, krónikus betegeknek nem ajánlott a böjt.

A böjtnél, de a vallástól független tisztítókúráknál is fontos a fokozatosság elve. A szervezetnek az azonnali megvonás nem tesz jót, ezért ajánlott fokozatosan - az adagok csökkentésével, és előbb a zsírosabb, egészségtelenebb ételekről való lemondással - elkezdeni az ilyen kúrákat. Aki tisztítókúrába, méregtelenítésbe kezdene, forduljon szakemberhez.

 

A sikeres fogyókúra titka

A fogyókúrához elsősorban nem módszerekre van szükség, sokkal inkább önfegyelemre, akaraterőre, életmódkultúrára, megváltozott tudatállapotra.

Az elhízott ember szenved attól, ha eszik, és attól is, ha nem eszik. Ördögi kör. A fogyókúra sikere nem a módszeren múlik, sokkal inkább azon, hogy sikerül-e betartani.

A könnyen, gyorsan, hatékonyan sikert ígérő bogyók, tréningek árán csak az álmainkat vásároljuk meg, a kilók rendszerint maradnak. A kampányszerű "sikerdiéták" tudományosan megalapozatlanok, a súlycsökkenés valódi sikerének titka: napi 1200-1500 kalóriabevitel hosszú távon.

És itt van 10 + 1 tipp, amitől eredményes lesz a fogyókúra.

Fotó: Illusztráció - Pixabay