Készül az új KRESZ - Mi változik és mi marad a régiben?

2016.07.13. 18:48

Már van néhány biztosnak tűnő információ.

Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban (NFM) új KRESZ-szabályokon dolgoznak, méghozzá nem csak korrekciókat, hanem "átfogó átdolgozás"t terveznek. A vezess.hu megtudott néhány részletet a várhatóan egy-másfél év múlva elkészülő szabályozásból, ezeket fogaljuk össze.

„Csak a közúti közlekedés biztonságát a járművezetői magatartás tekintetében közvetlenül érintő rendelkezéseknek érdemes a KRESZ-ben maradniuk” - válaszolta az NFM a portál kérdésére. Vagyis: olyan „kiegészítő előírások” hullhatnak ki, mint például „a gépkocsik hatósági elszállításának feltételei”. „Felesleges ezeket bebiflázni, majd számon kérni a tanulókon, ezt a jövőben önkormányzati szabályozás is rögzítheti” - közölte a minisztérium.

Az 5-10-20-30-40-50-60-70-80-90-100-110-130 km/órás táblák sorából néhány kikerül. Ezek közül némelyiket eleve ritkán használják az útkezelők, mondjuk a 100-ast - írja a lap.

A portál korábban azt az információt kapta, hogy változhatnak a sebességhatárok is: az autópályákon gyorsabban hajthatnak majd a teherautók a 80-as korlát 90-re emelésével, miközben az ország legrosszabb állapotú, négy-öt számjegyű és lakott területen kívüli útjain a mostani 90-es maximumot lejjebb vihetik.

Némi szabadságot kaphatnak majd az önkormányzatok a mostani merev regulák helyett az olyan tábláknál, mint például a Hotel, Taxiállomás, vagy éppen a folyókat jelölő táblák esetében, mivel az új KRESZ írásakor „a tájékoztató jelzőtábláknál az információs tartalom szabad megválasztásának lehetőségét” is megvizsgálhatják.

A vezess.hu információi szerint leghamarabb néhány várakozási és megállási szabály változhat, még az új KRESZ előtt, ezeket már idén megvizsgálják az NFM szakértői. Ennél konkrétabb információk jelenleg nem állnak rendelkezésre.

És - írja a lap - van néhány dolog, amelyek nem változnak. Ilyen például hogy a leállósáv elnevezés bár megtévesztő, mégsem hívják majd vészsávnak. 

Néhány éve azon is gondolkodott az NFM, hogy megszüntesse a gyalogosoknak a zebráknál villogó zöld jelzést, amely ma tulajdonképpen pirosat jelent, hiszen akkor már nem lehet lelépni a csíkozásra. Az eredeti elképzelés szerint zöldről egyből pirosra váltott volna, ám itt is meggondolták magukat. Az új KRESZ-ben is marad a jelenlegi megoldás - számolt be róla a vezess.hu.  

A fotó forrása: autósvilág.com, pixabay.com

.