Hirdetés


Cégkapu vagy Ügyfélkapu? Fontos figyelmeztetés januárra a vállalkozásoknak

Cégkapu vagy Ügyfélkapu? Fontos figyelmeztetés januárra a vállalkozásoknak

2017.12.28. 08:00

Januártól kötelező a Cégkapu használata, de azért vannak kivételek.

Hirdetés

Januártól már csak adóügyekben használható az ügyfélkapu. Minden egyéb esetben már az új Cégkapu szolgáltatást kell használni.

A Belügyminisztérium (BM) közleményben hívta fel a figyelmet arra, hogy a gazdálkodó szervezeteknek január 1-jétől kötelező a Cégkapu- szolgáltatás használata. A vállalkozások a Cégkapun keresztül lesznek online kapcsolatban a hivatalokkal, illetve a hivatalok a vállalkozásokkal.

    A BM az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében azt írta: a vállalkozások minden hivatalos iratukat egy helyről, biztonságosan érhetik majd el.
    Kiemelték: a Cégkapu használatára kötelezett gazdálkodó szervezetek - ide nem értve az egyéni vállalkozókat - elektronikus ügyintézésére a jogszabály kizárólag arra vezet be átmeneti időszakot, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal (NAV) kapcsolatot tartsanak. Vagyis a gazdálkodó szervezetek adóügyeikben jövőre még az eddig megszokott módon, képviselőik Ügyfélkapu-tárhelyén keresztül is kapcsolatba léphetnek a NAV-val, azonban január 1-jétől minden más hivatalos ügyüket a Cégkapun keresztül kell intézniük.
    A tárca közölte: a gazdálkodó szervezetek a cegkapu.gov.hu oldalon pár perc alatt elvégezhetik a regisztrációt. Az érdeklődők további információkat ezen a weboldalon olvashatnak.

Januártól még nem kötelező a Cégkapu használata a gazdálkodó szervezeteknek, a jogszabály 2018-ra átmeneti időszakot vezetett be, a cégek jövőre is a képviselőik ügyfélkapus tárhelyén keresztül kommunikálhatnak az adóhatósággal – közölte viszont a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).

A vállalkozások adóügyeiket továbbra is a lehető legkényelmesebben, elektronikusan intézhetik. Az egyéni vállalkozóknál nem lesz változás az adóügyek intézésében, és 2018-tól a cégek is használhatják még az Ügyfélkaput – írták.

A gazdálkodó szervezetek jelentős többsége elektronikusan tartja a kapcsolatot a NAV-val, amihez csak ügyfélkapus regisztrációra vagy tárhely szolgáltatást is magában foglaló e-személyi igazolványra van szükség.

Ügyfélkapu vagy Cégkapu: a 2018. január elsejétől december 31-ig tartó átmeneti időszakban a cég választ. A NAV kizárólag az adózótól Cégkapun keresztül érkezett ügyekben küldi a válaszüzenetet a Cégkapun keresztül, minden más esetben az Ügyfélkaput használja – közölte az adóhatóság.