Alpokalja-Online

Kormányhivatalok, kormányablakok címlistája: mit lehet intézni?

A január 1-én nyílott kormányablakok gyakorlati tudnivalói. Telefonszámok, címlisták, az itt intézhető ügyek listája.

Ahogy arról lapunk is beszámolt, január 3-án hétfőn az ország 29 pontján megnyíltak a fővárosi és megyei kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodái, az úgynevezett kormányablakok, amelyek az állampolgár és az állam egyik legfontosabb találkozási pontjai.
 
A további részletekről a Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság tájékoztatta lapunkat.
 
 Ezek szerint a kormányablakoknál jelenleg huszonkilenc ügyet lehet intézni: például a vállalkozással kapcsolatos adatváltozás bejelentését, vállalkozások megszűnését, gyes és anyasági támogatás igénylését, valamint internetes ügyfélkaput lehet nyitni az elektronikus ügyintézéshez.
 
A kormányablakoknál az állampolgár megtudhatja, hogy hol, milyen ügyfélszolgálattal kell felvenni a kapcsolatot, milyen okmányokra van szükség az ügyintézéshez, és segítenek a nyomtatványok kitöltésében is.
 
Jó néhány államigazgatási szerv integrálódott már a kormányablakokba. Ezek pl. az Egészségbiztosítási Pénztári Szakigazgatási Szerv, a Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság, a Munkaügyi Központ, a Munkaügyi és Munkavédelmi Szakigazgatási Szerv, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, a Kulturális Örökségvédelmi Iroda, a Népegészségügyi Szakigazgatási Szerv, a Mérésügyi és Műszaki Biztonsági Hatóság, a Közlekedési Főfelügyelőség és az Oktatási Főosztály.
 
A 29 ügyfélszolgálati irodán 300-an kezdték meg a munkát, és egyszerre 260-an dolgoznak két műszakos munkarendben reggel 8 órától este 8 óráig.
 
Fontos változás január 1-jétől az is, hogy a hivatali ügyek intézése felgyorsul, mert mostantól nem munkanapokban, hanem naptári napokban számolják a határidőket a közigazgatási eljárásokban.  Ez az állampolgárok számára azt jelenti, hogy napokkal lerövidül egy-egy hivatalos ügy elintézésének ideje.
 
A kormány célja, hogy a kormányablakok szolgáltatásait folyamatosan bővítse, ezért az elintézhető ügykörök száma egyre több lesz. A tervek szerint 2013-ban létrejöhet az úgynevezett „egyablakos ügyintézés”, amelynek köszönhetően az állampolgár a lehető legtöbb hivatalos ügyét egyetlen egy helyszínen, egy ügyfélablaknál el tudja intézni.
 
A kormány tervei között szerepel, hogy 2013-ra kialakítják a kormányhivatalok járási kirendeltségeit. A járások határainak, székhelyeinek meghatározása a helyi társadalmi viszonyok, történelmi hagyományok és olyan gyakorlati körülmény figyelembevételével történik majd, mint például a közlekedési lehetőségek.
 
Kormányablakok nyitva tartása: minden hétköznap reggel 8 és este 20 óra között
 
A Kormányablakokon túl az 1818 Kormányzati Ügyfélvonal is segíti az ügyfelek tájékoztatását.
 
A Kormányzati Ügyfélvonal elérhetőségei:
 
Magyarországról (tel.):    1818 (helyi tarifával hívható „kék” szám)
Külföldről (tel.):               +36 1 452-3622
VoIP (tel.):                      www.ugyfelvonal.hu
Faxszám:                       +36 1 452-3621
E-mail cím:                    1818@ugyfelvonal.hu
Sms-szám:                    1818
Internet:                         www.ugyfelvonal.hu
 
A Kormányablakokban intézhető ügykörök
 
I. Saját hatáskörben intézhető ügyek
 
1. Biztosítási jogviszony lekérdezés
2. Elektronikus tulajdoni-lap másolat lekérdezése
3. Elektronikus térképmásolat
4.  Ügyfélkapu létesítése, elektronikus kapcsolattartással kapcsolatos felvilágosítás, tájékoztatás
5.Utazási költségtérítés egészségbiztosítási ellátás igénybevétele kapcsán
6.Egyéni vállalkozói tevékenység bejelentése
7. Egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos adatváltozás és szünetelés bejelentése
8. Egyéni vállalkozói tevékenység megszüntetése
9. Kereskedelmi tevékenység bejelentése, engedélyezése
10. Társasházkezelői és ingatlan-kezelői tevékenység bejelentése
11. Telepengedélyezési eljárás
12. Szálláshely-üzemeltetési engedély kérelmezése
13. Üzletszerűen folytatni kívánt ingatlanközvetítői, ingatlan-vagyon értékelő és közvetítő tevékenység bejelentése
 
II.                  Közreműködő hatóságként intézhető ügyek
 
14.Gyermekgondozási segély igénylése
15. Anyasági támogatás igénylése
16. Családi pótlék igénylése
17.Gyermeknevelési támogatás igénylése
18. Egyéni vállalkozói igazolvány igénylése
19.Hatósági bizonyítvány igénylése az egyéni vállalkozók nyilvántartásából
20.Önkormányzati hatáskörbe tartozó szabálysértések esetén a pénzbírság, illetve járművezetéstől való eltiltás méltányosságból történő mellőzése, az elkobzott dolog visszaadása
21. Gyorsforgalmi út ügyében kártalanítási eljárás
 
III. Irányító tájékoztatás nyújtása (illetékes hatóságról történő tájékoztatás, nyomtatványok, adatlapok biztosítása, csatolandó dokumentumokról való tájékoztatás történik meg ezekben az ügyekben)
 
22. Terhességi-gyermekágyi segély igénylése
23. Gyermekgondozási díj igénylése
24. Magyar igazolvány, Magyar hozzátartozói igazolvány diákkedvezmények bejegyzése, visszavonása
25. Magyar igazolvány, Magyar hozzátartozói pedagógus és oktatói kedvezmények bejegyzése, visszavonása
26. Magyar igazolvány, Magyar hozzátartozói igazolvány kiadásában való közreműködés
27. A bemutatott külföldi okirat elfogadhatóságának elbírálása, amennyiben nem magyar állampolgár Magyarországon kíván házasságot kötni
28. Magyar állampolgár külföldi házasságkötéséhez tanúsítvány kiadása
29. Külföldi állampolgár Magyarországon történő házasságkötéséhez szükséges tanúsítvány bemutatása alóli felmentés
 
Hol található Kormányablak?
 
Fővárosi, megyei kormányhivatalok címlistája, a kormánymegbízottak névsorával
 MegyeVárosKormányablak helyszíne1BudapestBudapestKözép-magyarországi Regionális Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság 1081 Budapest Fiumei út 19/a2BudapestBudapestMagyar Államkincstár Közép-magyarországi Regionális Igazgatóság 1112 Budapest Bartók Béla út 120-122.3BudapestBudapestKözigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala Központi Okmányiroda 1133 Budapest Visegrádi utca 110-112.4BudapestBudapestKözép-magyarországi Regionális Egészségbiztosítási Pénztár 1139 Budapest, Teve utca 1/a-c5BaranyaPécsDél-dunántúli Regionális Egészségbiztosítási Pénztár 7623 Pécs Nagy Lajos király útja 3.6Bács-KiskunKecskemétDél-alföldi Regionális Egészségbiztosítási Pénztár Bács-Kiskun Megyei Kirendeltsége 6000 Kecskemét Izsáki út 8.7BékésBékéscsabaBékéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata 5600 Békéscsaba, Szabadság tér 11-17.8Borsod-Abaúj-  ZemplénMiskolcÉszak-magyarországi Regionális Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság 3530 Miskolc  Csizmadia köz 1.9CsongrádHódmezővásárhelyHódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata 6800 Hódmezővásárhely Kossuth tér 1.10CsongrádSzegedCsongrád Megyei Közigazgatási Hivatal 6741 Szeged Rákóczi tér 1.11FejérDunaújvárosKörzeti Földhivatal 2400 Dunaújváros Vasmű út 39.12FejérSzékesfehérvárÁFSZ Közép-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Székesfehérvári Kirendeltség  8000 Székesfehérvár, Piac tér 10.13Győr-Moson-SopronGyőrMegyeháza, 9021 Győr, Árpád u 32.14Győr-Moson-SopronSopronKörzeti Földhivatal 9400 Sopron, Új utca 26.15Hajdú-BiharDebrecenÉszak-alföldi Regionális Egészségbiztosítási Pénztár 7605 Debrecen, Darabos u. 9-11. B épület16HevesEgerFoglalkoztatási és Szociális Hivatal munkaügyi központ 3300 Eger, Klapka Gy. u. 9.17Jász-Nagykun-SzolnokSzolnokOrszágos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság 5000 Szolnok, Kossuth tér 5/a18Komárom-EsztergomTatabányaOrszágos Egészségbiztosítási Pénztár 2800 Tatabánya, Népház u. 12.19NógrádSalgótarjánOrszágos Egészségbiztosítási Pénztár 3100 Salgótarján, Zemlinszky Rezső út 9.20PestCeglédKörzeti Földhivatal 2700 Cegléd, Kossuth tér 7.21PestÉrdÉrd Center 2030 Érd Budai út 7.  22PestVácOrszágos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság 2600 Vác Dr. Csányi László krt.16.23SomogyKaposvárSomogy Megyei Közigazgatási Hivatal 7400 Kaposvár Csokonai u. 3.  24Szabolcs-Szatmár- BeregNyíregyházaönkormányzati tulajdonú üzlethelyiség 4400 Nyíregyháza Hősök tere 3.25TolnaSzekszárdBudapest Bank egykori épülete 7100 Szekszárd, Garay tér 4-6.26VasSzombathelyFoglalkoztatási és Szociális Hivatal munkaügyi központ 9700 Szombathely, Hunyadi u. 45.27VeszprémVeszprémOrszágos Egészségbiztosítási Pénztár 8200 Veszprém Óvári Ferenc út 7.28ZalaNagykanizsaFoglalkoztatási és Szociális Hivatal munkaügyi központ 8800 Nagykanizsa Fő u. 24.29ZalaZalaegerszegNyugat-dunántúli Regionális Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság 8900 Zalaegerszeg Kossuth u. 9-11.

 

Kormányhivatalok elérhetőségei
Kormánymegbízottak
Baranya Megyei Kormányhivatal
7623 Pécs, József A. u. 10.;7602 Pécs, Pf.: 405.
Tel.: 72/507-013
dr. Hargitai János
Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal
6000 Kecskemét, Deák Ferenc tér 3.
Tel.: 76/513-701
dr. Kerényi János
 
Békés Megyei Kormányhivatal
5600 Békéscsaba, József A. u. 2-4.
Tel.: 66/622-008
Erdős Norbert
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal
3525 Miskolc, Városház tér 1.; 3501 Miskolc, Pf.: 367.
Tel.: 46/512-901
Demeter Ervin
Budapest Főváros Kormányhivatala
1056 Budapest, Váci u. 62-64.; 1364 Budapest, Pf.: 234.
Tel.: 235-1737
dr. Pesti Imre
Csongrád Megyei Kormányhivatal
6741 Szeged, Rákóczi tér 1.; 6701 Szeged, Pf.: 1096
Tel.: 62/562-662
B. Nagy László
Fejér Megyei Kormányhivatal
8000 Székesfehérvár, Szent István tér 9.; 8002 Székesfehérvár, Pf.: 242.
Tel.: 22/526-900
dr. Dorkota Lajos
Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal
9021 Győr, Árpád út 32.; 9002 Győr, Pf. 415.
Tel.: 96/507-200
Széles Sándor
Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal
4024 Debrecen, Piac u. 54.
Tel.: 52/504-100
Rácz Róbert
Heves Megyei Kormányhivatal
3300 Eger, Kossuth Lajos u. 9.
Tel.: 36/521-501
Horváth László
 
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal
5000 Szolnok, Kossuth Lajos út 2.
Tel.: 56/505-900
dr. Lengyel Györgyi
 
Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal
2800 Tatabánya, Fő tér 4.
Tel.: 34/515-100
Czunyiné dr. Bertalan Judit
Nógrád Megyei Kormányhivatal
3100 Salgótarján Rákóczi út 36.; 3101 Salgótarján Pf.: 95.
Tel.: 32/620-701
dr. Szabó Sándor
 
Pest Megyei Kormányhivatal
1055 Budapest, Városház u. 10.
Tel.: 485-69-18
dr. Tarnai Richárd
Somogy Megyei Kormányhivatal
7400 Kaposvár, Csokonai u. 3.;7400 Kaposvár, Pf.: 281.
Tel.: 82/502-601
Juhász Tibor
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal
4400 Nyíregyháza, Hősök tere 5.; 4401 Nyíregyháza, Pf.: 199.
Tel.: 42/599-301
dr. Vinnai Győző
 
Tolna Megyei Kormányhivatal
7100 Szekszárd, Szent István tér 11-13.; 7101 Szekszárd, Pf.: 136.
Tel.: 74/501-200
Tóth Ferenc
Vas Megyei Kormányhivatal
9700 Szombathely, Berzsenyi Dániel tér 1.; 9701 Szombathely,
Pf.: 208.
Tel.: 94/517-106; 94/517-100
Harangozó Bertalan
Veszprém Megyei Kormányhivatal
8200 Veszprém, Megyeház tér 1.
Tel.: 88/579-300
dr. Kovács Zoltán
 
Zala Megyei Kormányhivatal
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi Dezső u. 10.; 8900 Zalaegerszeg, Pf.: 227.
Tel.: 92/507-700; 92/507-706
Rigó Csaba Balázs
 
 
 Forrás: Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság
 

 

Hozzászólások:

Kedves Szigethy István. 11 évet dolgoztam okmányirodában, gépjárműves voltam. Én kimentem ráragasztani a címkét, mert én sem tudnám leszerelni a rendszámomat, ha nem volt hideg, és nem esett az eső. (És mint írja, hideg volt.) Na nem azért, mert félek az esőtől,meg a hidegtől, hanem mert akkor nem ragad fel a címke technikai okokból. De ez szabálytalan,(mert az irodavezető megtiltotta), és mert valóban a hivatali helyiségben kell felragasztani a címkét, a 6585.- ft díj a forgalmi engedély és a címke 585.- ft-os díja, nem az ügyintézőé.

Közeledett a gépkocsim forgalmi engedélyének lejárata (köszönet, hogy erről előre értesítettek), ezért elvittem műszaki vizsgára, az rendben lezajlott.A forgalmi engedélybe helyhiány miatt nem tudták az új érvényességi időt bejegyezni.Fel kellett keresnem egy okmányirodát, hogy új engedélyt kapjak.Várakozás nélkül jutottam be.Nagy meglepetésben volt részem, ugyanis az iratok mellett a hátsó rendszámot is kérték.Megdöbbentem e szerintem igen különös kívánságon. 1963 óta vezetek járművet,néhány műszaki vizsgálaton voltam már, de ilyen kérés még nem hangzott el.A falra mutattak, ahol ki volt függesztve egy tábla,rajta a felirattal, hogy ez bizony csak így lehetséges.A bejárattól néhány méterre áltam, ezért kértem, hogy az ügyintéző jőjjön ki és ott ragassza fel a matricát.Ez nem volt lehetséges.Látva felháborodásomat hívtak egy munkatársat aki leszerelte a rendszámtáblát Az csak ráadás, hogy a hideg miatt a műanyag keret nem bírta a feszegetést és eltört.Végül megkaptam a matricát és a hátsó ablakba tett rendszámmal hazaértem.Az egész eljárás alig került többe 6500Ft-nál.Abban a reményben írtam le ezt az eljárást, hogy talán akad valaki aki velem együtt úgy gondolja,ez nem igazán ügyfélbarát eljárás és változtat ezen a teljesen értelmetlen "renden".Megkockáztatom, hogy talán a 6500Ft-os díjba belefér még néhány lépés megtétele.Szándékosan nem neveztem meg a konkrét irodát, nem szeretném, ha őket marasztalnák el, igazán segítőkészek voltak. Üdvözlettel: Szigethy István

Jónak tartom az ügyfélkaput, mert én az elsők között regisztráltam magam , s azóta tájékoztatott, hogy a jogosítványom lejárt. A kormányablakot is rendkívül jónak tartom, de itt nem az egy ablakos ügyintézést,(egyéni véleményem, hogy minden ügyről részletes tájékoztatást csak szakterületenként lehet adni. Pl egy ablaknál csak munkaügyi, TB tájékoztatást, másik ablaknál, illetékkel, vagy adójogszabályok , munkanélküli járandósággal, jogi segítségnyújtással tudnának RÉSZLETES tájékoztatását adni.

Szóljon hozzá!

Írja be a választ csupa kisbetűvel írva!

Aktuális

Viszont vasárnapra esik március 15. és november 1.

Aktuális

Partnereink

Isiscom

Pannonsystem