Akik nem váltanak, azokat kihasználják a biztosítók

2010.11.05. 14:39

A nyugdíjasokon és a hűséges ügyfeleiken verik el a port a biztosítók, egy elemzés szerint ugyanis velük, a mintegy kétmillió úgynevezett inaktív ügyféllel fizettetik meg az újaknak adott kötelező gépjármű biztosítási kedvezményeket. A régiek díját akár tízezrekkel is megemelhetik, hogy a biztosítók végül a pénzüknél legyenek – hivatkozik egy elemzés eredményére egy 14 biztosítóval kapcsolatbanálló alkusz cég. Igaz, idén először van olyan ajánlat is – alig néhány -, amelyben garantálják a régi díjak változatlanságát.

 

Nem díjazzák, sőt kifejezetten büntetik a hűséget és kitartó ügyfeleiket a biztosítók – állítja a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft., amely az összes biztosító ajánlatát összevetve elemezte a kérdést.

A kutatásból kiderül, hogy a kötelező gépjármű felelősség biztosítási (kgfb) időszakban egyértelműen azok járnak jól, akik évente váltanak biztosítót – „átszerződnek” -, mert egyfajta mézesmadzagként mindenhol az újak kapják a legtöbb kedvezményt – ismertette Németh Péter, az alkusz cég kommunikációs igazgatója. Az újakon elvesztett százmilliókat azonban legtöbben a stabil, úgynevezett inaktív ügyfeleken hajtják be.

Ők azok, akik nem interneteznek, nem elég tájékozottak, vagy nem is érdekli őket a kgfb-kampány, ezért látszólag nem is törődnek a díjakkal. A mintegy kétmillió „inaktív” jelentős része nyugdíjas, ezért ők a kampány nagy vesztesei. Az ő díjukat szemrebbenés nélkül akár tízezrekkel is megemelhetik a biztosítók, mert tudják, úgysem járnak utána versenytársaik ajánlatának. Németh szerint elsősorban ezeknek a talán kissé „viszonzatlanul hűséges”, de mindenképpen kihasznált ügyfeleknek kell a biztosítási alkuszok segítségét kérni, hogy megkeressék számukra a legjobb ajánlatot. Ezt a szolgáltatást telefonon is lehet kérni.

Forrás: CLB

.