Prémiumban az Audit szerettük a legjobban tavaly (szavazással és helyreigazítással)

Cikkünk végén szavazhat: melyik márkát venné meg, ha tehetné?

2017.01.07. 09:51

Az Audi tavaly 2503 új autót adott el Magyarországon, ezzel a személygépkocsiknál változatlanul vezeti a prémium szegmenst - tájékoztatta a Porsche Hungaria (PH), a Volkswagen konszern járműveinek képviselője az MTI-t. A hírrel kapcsolatban helyreigazítást kért a Mercedes-Benz, melyet cikkünkbe ágyazva közlünk.

Magyarországon az eladott új személyautók 7-8 százaléka tartozik a prémium szegmensbe. A teljes személyautó-piacon 2016-ban 96 555 jármű kelt el, az eladások 25 százalékkal bővültek 2015-höz képest.

A magyarországi prémium szegmensen gyakorlatilag három márka, a Mercedes, az Audi és a BMW osztozik, ezek a teljes személyautó-piacon fej-fej mellett, a 13-14-15. helyen állnak a Carinfo gépjárműeladási listáján 3 százalék alatt maradó piaci részesedésükkel. 

Mátrabérci Sándor, a PH Audi márkaigazgatója az MTI-nek  megjegyezte, hogy az Audi kizárólag személygépkocsikkal szerepel az eladási listán, míg konkurense kisbuszait is ide sorolja.

Az Audi eladásai tavaly 14 százalékkal bővültek, ez elmarad a teljes piac gyarapodásától. A márkaigazgató ezt azzal magyarázta, hogy a prémium kategória a piac más szegmenseinél jóval gyorsabban helyreállt a válság után, az eladások már 2013-ban elérték a válság előtti szintet, míg az olcsóbb kategóriák vevői  most térnek vissza a piacra - jelezte.

HELYREIGAZÍTÁS

A cikk helytelenül állítja, hogy az Audi márka változatlanul vezeti a prémium szegmens eladásait, valamint azt is, hogy „hogy az Audi kizárólag személygépkocsikkal szerepel az eladási listán, míg konkurense kisbuszait is ide sorolja”. Ezzel ellentétben a valóság az, hogy a Mercedes-Benz a hivatalos, minden márka és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által is használt Datahouse adatok alapján a Mercedes-Benz 2572 darab személygépjárművet értékesített, míg az Audi 2503 darabot. Fontos tény mindemellett, hogy ezek a számok a Mercedes-Benz esetében is kizárólag a hivatalosan személygépkocsiként forgalomba helyezetett autók darabszámát tartalmazzák, mely a forgalmi engedélyben is így került feltüntetésre és besorolásra.

A Magyarországon értékesített Audik mintegy 80 százaléka kerül céges vevőhöz. A közlemény szerint tavaly a legnépszerűbb prémium üzleti nagyautó az Audi A6 volt, ebből 386-ot adtak el.  

Mátrabérci Sándor a 2017. évi tervek között említette a piaci pozíció megtartását, valamint az elektromos Q7 értékesítésének növelését. A járműből tavalyi bevezetése óta mintegy tíz kelt el, és az idén már mind a 14 márkakereskedőnél elérhető lesz. A cég az idén új szalont is nyit Székesfehérváron.

 

 

.