Hihetetlen mértékben változnak meg a vásárlási szokások

MTI

2019.12.05. 15:04

A havi egy-két nagybevásárlással működő vásárlási szokás megszűnőben van.

Az online vásárlás térhódítása hihetetlen mértékben átalakítja az elmúlt 20-25 évben Magyarországon kialakult, havi egy-két nagybevásárlással működő vásárlási szokásokat - mondta a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) kereskedelmi tagozatának elnöke csütörtökön az M1 aktuális csatornán.

Krisán László hozzátette: az online vásárlás évente kétszámjegyű növekedést produkál folyamatosan, ezzel szemben a hipermarketek bevétele csupán 0,5-1 százalékkal bővül évente.

Egyre többen választják a kisebb, úgynevezett kényelmi boltokat is, aminek a személyi kapcsolat az elsődleges oka - mutatott rá.

Az internetezők 90 százaléka vásárol is a felületen, ezért a bevásárlóközpontok a vevők bevonzása érdekében egyre inkább élményközpontúvá próbálnak válni - mondta Krisán László.

.