Rekordot döntött a Lidl borértékesítése tavaly

MTI

2022.03.24. 12:57

A hazai fogyasztók leginkább az illatos borokat, a könnyed rozékat és a tradicionális vörösborokat kedvelik.

A Lidl Magyarország 30,1 millió magyar palackos bort értékesített a kül- és belpiacokon tavaly, 1,6 millió palackkal többet, mint egy évvel korábban - tájékoztatta a diszkont áruházlánc az MTI-t.

A közleményben felidézték, hogy 2014-ben még 6 millió palack bort adott el a vállalat itthon és a külpiacokon együttesen.

Az áruházlánc 7,8 milliárd forint értékben juttatott el magyar borokat a külpiacokra tavaly; az elmúlt két év alatt csaknem 56 százalékkal nőtt az eladott italok értéke. A teljes magyar palackos borexport 36 százalékát a Lidl bonyolította, ezzel továbbra is megőrizte Magyarország legnagyobb borexportőri címét - közölte a vállalat.

A Lidl Magyarország Európa-szerte 15 országba 184 féle hazai bort exportált. A legnagyobb felvevőpiac az Egyesült Királyság volt, az országba irányuló palackos borexport több mint 90 százaléka a Lidl Magyarországhoz köthető. Emellett Csehország, Németország és Lengyelország tartozik a vállalat top felvevő piacai közé.

A diszkontlánc tapasztalatai szerint a legnépszerűbb borfajta továbbra is a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér volt.

Magyarországon 14,5 millió palack fogyott az áruházak polcairól, 10 százalékkal több, mint 2020-ban. A hazai fogyasztók leginkább az illatos borokat, a könnyed rozékat és a tradicionális vörösborokat kedvelik, valamint egyre keresettebbek a különféle habzóborok - közölte a Lidl.

.