A változások célja, hogy a fogyasztók tudatosabb döntéseket hozhassanak, amikor igénybe vesznek valamilyen szolgálatást.
A Google egyértelműbb tájékoztatást vállalt az európai fogyasztóvédelmi hatóságok nyomására; Magyarországon a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) erőfölényes vizsgálatot folytat az óriáscéggel szemben - közölte a versenyhatóság csütörtökön az MTI-vel.
A közlemény szerint az Európai Bizottságot és a tagállami hatóságokat tömörítő Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózattal folytatott párbeszéd hatására a Google vállalta, hogy egyes platformjain a jövőben egyértelműbb tájékoztatást nyújt a felhasználók számára. A változások célja, hogy a fogyasztók tudatosabb döntéseket hozhassanak, amikor igénybe vesznek valamilyen szolgálatást.
Az egyeztetéseket követően a Google vállalta, hogy a megrendeléseknél korlátozza az árakra és az elállásra vonatkozó egyoldalú változtatási lehetőségeit, valamint létrehoz egy e-mail címet, amelyen a fogyasztóvédelmi hatóságok jelezhetik a jogsértő tartalmakat és kérhetik azok gyors ügyintézését.
A Google Flights és a Google Hotels felületei kapcsán a cég csatlakozott a többi nagy szálláshely-platform átláthatóságot szolgáló kötelezettségvállalásaihoz. A felületek emellett egyértelműsítik például, hogy a felhasználók kivel szerződnek valamint, hogy árengedmény esetén mekkora volt az eredeti ár.
A Google Store és a Google Play Store a szerződéskötés előtt világos tájékoztatást ad majd a szállítási költségekről, az elállási jogról, a javítási- és cserelehetőségekről, valamint az eladóval összefüggő információkról és kapcsolatfelvételi lehetőségekről. Mindezek mellett a Google Play Store feltünteti, hogy a felhasználók miként válthatnak az országonként eltérő verziók között, a cég pedig tájékoztatja a fejlesztőket az úgynevezett "geo-blocking"-tilalmakról - vagyis alkalmazásaik EU-szerte egységes elérhetőségének kötelezettségéről, illetve a fizetési módok megkülönböztetés-mentességéről.
Arra is kitértek, a GVH jelenleg erőfölénnyel való visszaélés gyanújával folytat vizsgálatot, hogy feltárja, a Google keresőjében dalcímekre megjelenő, úgynevezett dalszövegkártya alkalmazásával az óriáscég versenyjogot sértő módon részesíti-e előnyben saját szolgáltatását.
Felidézték, hogy néhány évvel ezelőtt a magyar versenyhatóság szintén a fogyasztók jogszerű tájékoztatásának érdekében írt elő kötelezettségeket a Google számára az Allo chatkliens kapcsán, amelynek hatására a kaliforniai cég világszerte 44 nyelven pontosította kommunikációját.