Augusztusra befejeződött a Szent István körúti vágányfelújítás, ennek köszönhetően halkabbá és gyorsabbá vált a budapesti 4-es és 6-os villamos. A fejlesztés része a Nagykörút megújítását célzó hosszú távú stratégiának.
A BKV és a BKK tájékoztatása szerint augusztus 1-jére elkészült a Szent István körúti vágányfelújítás, így ismét teljes vonalon közlekednek a 4-es és 6-os villamosok a Széll Kálmán tér és a dél-budai végállomások között. A munkálatok végeztével a teljes közúti forgalom is helyreáll: buszok, kerékpárosok és gépjárművek újra használhatják az összes forgalmi sávot.
A Jászai Mari tér és a Tátra utca közötti szakaszon úgynevezett sínkörülöntéses technológiát alkalmaztak, amely nagy teherbírású, modern megoldás. A síneket automata berendezéssel rögzítették – ilyen technológiát korábban még nem alkalmaztak Magyarországon.
Az új szakaszon közel 350 köbméter betont használtak, és több mint száz nagypanelt fektettek le. A korábbi, óránkénti 20 km/h-s sebességkorlátozás megszűnik, a Combino villamosok ezentúl halkabban és gyorsabban közlekedhetnek.
A villamosgyorsítási program is folytatódik: augusztustól a 10:00 és 13:00 közötti időszakban 60 másodperces lámpaciklusok működnek a Nagykörúton, ami egyenletesebb haladást és akár 1 perccel rövidebb menetidőt jelent a villamosoknak.
A korábban elindított napközbeni villamostakarítási program is folytatódik. Hajnaltól kora délutánig a Széll Kálmán téren takarítják a járműveket: eltávolítják az utastérben hagyott hulladékot, áttörlik a kapaszkodókat, és frissítő hatású tisztítószereket használnak.
A felújítások a Fővárosi Önkormányzat és a BKK hosszú távú stratégiájának részei. A cél egy modern, élhetőbb és versenyképesebb Nagykörút kialakítása – nemcsak a közterületek fejlesztésével, hanem a közösségi közlekedés minőségi javításával is.