Átadták a Csorna és Porpác között villamosított vasútvonalat

2015.06.11. 14:39

Kötött pályás korszak jön el a közösségi közlekedésben, miután még ebben az európai uniós pénzügyi ciklusban mintegy 450 kilométernyi vasútvonalat villamosítanak - mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős államtitkára csütörtökön a csornai vasútállomáson.

Tasó László a 12 milliárd forintból megvalósult Csorna és Porpác közötti 50 kilométeres vasútvonal villamosítását átadó ünnepségén kifejtette: nemcsak vasutak, hanem villamos-, budapesti elővárosi és metró vonalak is megújulnak majd.

Tasó László államtitkár (Fotó: GYSEV)

Tasó László államtitkár (Fotó: GYSEV)

Példaként említette, a Szombathely-Zalaszentiván-Nagykanizsa közötti 102 kilométeres vasúti szakaszt, a Kőbánya-Kispest-Lajosmizse, a Békéscsaba-Gyula, valamint a Szeged-Hódmezővásárhely közötti szakaszokat.

A politikus úgy fogalmazott, hogy a villamosításokkal komfortosabb, biztonságosabb és gazdaságosabb lesz majd a kötött pályás közösségi közlekedés.

Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója (Fotó: GYSEV)

Az államtitkár elmondta, hogy a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV Zrt.) kezelésében lévő Szombathely-Csorna-Mosonszolnok vasútvonalon ötven kilométer hosszan építették ki ezzel a villamos felsővezetéket, ahol mostantól már nemcsak környezetkímélő, de negyven százalékkal energiahatékonyabb is lett a közlekedés.

A Csorna és Porpác közötti mintegy 50 kilométeres szakasz a Szombathely-Csorna vasútvonal körülbelül kétharmad része. Az államtitkár reményei szerint hamarosan folytatódik a szakasz korszerűsítése egészen a vasi megyeszékhelyig.

Úgy fogalmazott, hogy a GYSEV Zrt. jó gazdája a 2011-ben átvett nyugat-dunántúli vonalaknak, mert folyamatosan fejleszti azokat. Szombathely és Rajka között tavaly mintegy 1,6 millió ember utazott.

Átadták a Csorna és Porpác között villamosított vasútvonalat

Sopronnémeti állomása (Fotó: GYSEV)

Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója a tavaly nyáron elkezdődött kivitelezési munkákról elmondta, hogy 1600 tartóoszlopot állítottak, kiépült a biztosítóberendezési távvezérlő rendszer és megvalósultak a felsővezetéki távvezérléshez szükséges fejlesztések. Emellett felújították a csornai transzformátor állomást, amely a vonal vontatási energiáját biztosítja.

A villamosítást és az ahhoz kapcsolódó fejlesztéseket teljes mértékben fejlesztési támogatásból valósította meg a soproni székhelyű vasúttársaság.

.