Külön szintű közút-vasúti kereszteződés épült 2,2 milliárd forintért a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal rekonstrukciója keretében.
Ennek mostantól vége: a közúti közlekedés a vonatforgalomtól függetlenül akadálytalanul, biztonságosan haladhat minden irányba. Csökken a Frankenburg út–Csengery utca–Győri út irány forgalmi terhelése. Az aluljáró révén megszűnik a város „kettéosztottsága” is, mivel közvetlenebbé válik a kapcsolat a Lővérek és a soproni belváros között.
A tervezők nemcsak a gépkocsiforgalomra gondoltak. A vágányok alatt átvezető nyitott aluljáró részeként kerékpárút is épült, illeszkedve a soproniak olcsó és környezetbarát közlekedés iránti igényeihez: a kerékpáros és gyalogos forgalom a főpályától független, külön műtárgyakon halad át. Az építés végeztével fellélegezhetnek az egyébként nagy türelmet tanúsító soproniak; bár a kivitelező SMK–Sopron 2010 Konzorcium igyekezett a lehető legkevésbé zavarni a város életét a kivitelezés 500 napos időtartama alatt, néhány műszaki feladat csak részleges vagy teljes útzárral volt megoldható.
A GYSEV vasútfejlesztési projekt 49,8 milliárd forintos költségkeretéből – amelynek túlnyomó részét, 41,3 milliárd forintot az Európai Unió Kohéziós Alapja finanszíroz – mintegy 2 milliárd 178 millió forintba került a soproni aluljáró kivitelezése. A pénzből közel 630 méternyi főpálya, és összesen több mint fél kilométernyi gyalogos és kerékpárút készült. A munkák során a kivitelezők közel 70 ezer köbméter földet mozgattak meg, beépítettek majd’ 5000 köbméternyi szerkezeti betont és 325 tonna betonacélt, és közel két és félezer köbméter aszfalttal burkolták az útpályát.