Az új bicikliút kétségtelenül helyet követel magának a legjobbak között, még akkor is, ha egy darabjáért bérleti díjat kell fizetni a városnak.
Biztos a hűvös idő volt az oka, mindenesetre Szombathely új kerékpárútjának a pénteki átadására csak az Alon.hu, illetve egy civil érdeklődő és a bemutatót végrehajtó BAJKSE leányai érkeztek kerékpárral.
Pedig az ünnepségen egész szép számmal összejöttek a sajtómunkások, a politika, a hivatal és a kivitelezők képviselői.
A nyitóbeszédet Puskás Tivadar prezentálta. A polgármester többek között arról beszélt, hogy egyes nyugat-európai országokban az emberek már évtizedek óta kerékpárral járnak a városokban, és remélhetően Szombathely is eljut erre a szintre.
Ezt a reményt szerkesztőségünk is osztja.
A 941 méter hosszú szakasz a Magyar László utcától indul, a Perint északi oldalán kanyarog fel a Bartók Béla körút hídjáig, ami alatt átbújva csatlakozik az oladi kerékpárúthoz, így kötve össze a város északi és déli bicikliútjait.
A kétségkívül gusztusos út – amelynek mentén egy gyalogjárda is húzódik – 66 millió forintba került, melynek zömét az EU állta.
Az avató után arra kértük Lazáry Viktor alpolgármestert, hogy magyarázza el a területi vitát a MÁV-val, amely miatt egy darabig állt az építkezés.
Nos, ennek lényege, hogy a kerékpárút a Haladás-pálya mögött egy szakaszon MÁV-tulajdonon megy keresztül. Még az előző városvezetés alatt megkezdődtek a tárgyalások, hogy ezt a területet az önkormányzat megszerezze, de sem akkor, sem most nem jártak sikerrel. Így most az a furcsa helyzet állt elő, hogy a terület – amely mindösszesen 110 négyzetméter – továbbra is a MÁV tulajdonában van, az önkormányzat bérli a bicikliút számára évi 400-500 ezer forintért. Az önkormányzat abban bízik, előbb-utóbb az ominózus terület birtokosa lesz.
Szintén az alpolgármestertől tudjuk, hogy az önkormányzat egy másik nagy bicikliút projektet is göngyöl. A pályázatot már beadták egy több mint 4 kilométeres – részben épített, részben kialakított - szakaszra, amely a Körmendi út Szent Gellért utcai csomópontjától indulna, és a Diófa és az Újvilág utcákon keresztül érné el a Rumi utat.
A hálátlan nép hangja
„Hány trehány ember van ebben a városban, főnök?” – kérdezi a biciklijén ülve egy középkorú férfi a Magyar utcában, mikor látja, hogy fotózom az új kerékpárutat. „Nem lett volna célszerű legalább átadás előtt végigmenni rajta és letakarítani egy utcaseprőgéppel? Nézze csak meg, a hídnál tele van szilánkokkal!” – teszi hozzá.
Mi tehet ilyenkor az újságíró, aki történetesen a kerékpárosok pártján van? Az ünnepség után kötelességtudóan végigbiciklizik az új szakaszon. Hát itt-ott valóban ráfért volna egy seprés a levelek miatt, de szilánkokat sem oda, sem vissza nem találok. Így higgyen az ember a népnek.