Az M85-ös Győr-Csorna szakaszát 2015-re, a teljes M86-ost 2016 nyarára ígérik

2013.05.22. 13:31

Egy szerdai bejelentés szerint hamarosan indul a munka Győr és Enese között, illetve a csornai elkerülő szakaszon.



Várhatóan 2015 nyarára elkészül az M85-ös főút Győr és Csorna közötti szakasza amely magába foglalja a Csornát elkerülő utat is - közölte szerdán sajtótájékoztatóján a NIF Zrt. kommunikációs vezetője.

    A 38 kilométer hosszúságú, új nyomvonalon épülő kétszer kétsávos gyorsforgalmú út építése Loppert Dániel tájékoztatása szerint öt fő szakaszból áll, amelyek közül eddig az Enesét elkerülő út épült meg, a 7 kilométeres útszakaszt 2011 decemberében adták át a forgalomnak.

    Hozzáfűzte: a következő a Győr és Enese közötti szakasz és a Csorna elkerülő szakasz lehet, miután mindkettő esetében eredménnyel zárult a kiviteli közbeszerzési eljárás, így hamarosan indulhat a munka.

    A 6,8 kilométer hosszúságú Győr és Enese közötti szakasz építése júniusban kezdődik, a beruházás során az M1-es autópálya és a 85-ös út szintbeli kereszteződései körforgalmú csomópontokká épülnek át.

    Az új M85-ös gyorsforgalmi út külön szintű csomóponttal kapcsolódik majd az M1-es autópályához, és a 85-ös főúttal párhuzamosan halad nyugati irányba annak déli és északi oldalán, majd csatlakozik az Enesét elkerülő szakaszhoz.

    Loppert Dániel elmondta: az Enese és a Csorna elkerülő közötti 7 kilométer hosszúságú, szintén 2-szer 2 sávon megépülő útszakaszra vonatkozó közbeszerzési eljárás még folyamatban van, a hónap végén hirdetnek eredményt.

    A Csornát elkerülő út tájékoztatása szerint két ütemben épülhet meg, az első ütemben egy 12,5 kilométer hosszúságú szakasszal a várost keleti irányból való elkerülés, a másodikkal pedig a déli irányból való elkerülés lehetőségét teremtik meg.

    Ez utóbbi, az elkerülő út déli része csatlakozik majd az M86-os, Szombathely felé vezető úthoz, egy úgynevezett elválási csomóponttal, közben külön szinten keresztezi majd a Csornától Pápa irányába vezető vasútvonalat is - részletezte.

    Az épülő út majdani nyomvonala mellett Kónynál tartott sajtótájékoztatón Gyopáros Alpár (Fidesz) országgyűlési képviselő elmondta: Csorna több mint egy évtizede szenved a hatalmas átmenő forgalomtól, az elkerülő út építése - a korábbi szocialista ígéretek ellenére rendkívül elhúzódott. Az elkerülő út megépülésével képviselői programja egyik legfontosabb célja teljesül - emelte ki.

És mi van az M86-ossal?

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. által kiadott szerdai sajtóközlemény szerint „az úthálózat fejlesztése tovább folytatódik Csorna-Szombathely között is”.
Az M86 40,9 kilométer hosszú, 2x2 sávon új nyomvonalon épülő szakaszaira Hegyfalu-Csorna, Szeleste-Hegyfalu között jelenleg kivitelezési közbeszerzési eljárás van folyamatban.

A 9,2 kilométer hosszú Szombathely-Vát közti szakaszon folynak az építési munkálatok, a forgalomba helyezés 2014 közepére várható.

„A több mint 90 km hosszú M85-M86 Győr–Csorna–Szombathely gyorsforgalmi út minden szakasza elkészül 2016 nyarára” – olvasható a közleményben.

.