Büki vállalkozók ingyenes sörcsapoló tanfolyamot tartanak turistáknak

2012.02.23. 13:15

Márkáktól függetlenül rossz a csapolt sörök minősége a turisztikailag fontos övezetekben.

A turisták által látogatott vendéglátóhelyeken gyakorta nem figyelnek a sörök minőségére. Miután a vendégek jelentős része nem visszajáró törzsvendég, a sörözők legalább 40 százalékában megkárosítják a vendégeket, mert nem megfelelően csapolják a söröket. Az ország negyedik legnagyobb turisztikai régiójának vállalkozói most ingyenes sörcsapolási tanfolyamot szerveznek annak érdekében, hogy a turisztikai szezon beindulása előtt javuljon az ország vendéglátósainak sörcsapolási technikája. A tanfolyam időpontja és helyszíne: március 1. 35. Nemzetközi idegenforgalmi kiállítás - Hungexpo területe.

A márkáktól független tanfolyamra azok is jelentkezhetnek, akik a közeljövőben kívánnak utazni valamely hazai turisztikai régióba. Így akár a tanfolyamon elhangzottak alapján a turisták maguk is ellenőrizhetik a sörök minőségét.

Hovatovább ha a vendéglátós engedi, a turista maga mutathatja meg azt, hogyan is kell sört helyesen sört csapolni – olvasható a Bükért Vállalkozók Egyesületének közleményében. Kerekes Szilárd, az egyesület elnöke szerint: több sörfogyasztást vizsgáló felmérés is bizonyítja, hogy a magyarok egy jelentős része ódzkodik a csapolt sörök fogyasztásától. A rendszeresen sörözők mindössze 30-35 százaléka fogyaszt ma rendszeresen csapolt sört. A kilencvenes években a magyarok évi másfél millió hektoliter ittak a csapokból, manapság csak hatszázezer kerül a korsókba – mondta Kerekes.

Kiss Péter, az egyesület alelnöke mindezekhez hozzátette: sokan azért nem isznak csapoltat, mert azt hiszik, hogy a vendéglátósok azzal próbálják megkárosítani őket, hogy vizezik a söröket. Ez persze tévhit, hiszen a zárt rendszerben működnek a csapok, lehetetlen felvizezni a söröket. Mindössze a szénsav mennyiségével „játszhatnak” a csaposok egy kicsit. Ezt viszont azonnal észre is tudja venni a vendég és reklamálhat.

Kiss Péter, aki egyben Bükfürdő egyik sörözőjének tulajdonosa is, úgy véli: a sörök minőségét azzal lehet a legjobban elrontani, hogy sok helyen nem tisztítják rendszeresen, naponta (!) a sörcsapok vezetékrendszerét. A csőben felhalmozódó élesztő pedig minőségi problémákat okozhat. Ronthat a sör élvezeti fokából az is, ha a figyelmetlen csapos rossz szögben tartja a poharat, nem fejlődik megfelelő mértékben a pohárban a hab. E mellett még számos hibát lehet felsorolni, amelyekre a „tudatos sörfogyasztók” figyelmét felhívják majd a tanfolyamon. Ugyanakkor Kiss szerint a vendéglátósok érdeke is a megfelelő minőség elérése: rossz sör esetén már két-három pohártól is, egyszerűen „felpuffad” a hasa, jó minőség esetén 5-6 pohárral is megihatunk úgy, hogy nem lesz telt érzése a vendégnek. Mindez bevétel szempontjából sem utolsó szempont.

Pálffy Tamás, a helyi TDM (Turisztikai Desztináció Menedzsment egyesülete) szakembere szerint: az évente 750.000 vendégéjszakát generáló városban az országos átlagnál elégedettebbek a turisták. Ennek egyik oka, hogy a városban a mintegy 500 kisvállalkozás működik az idegenforgalomra alapozva, ráadásul a település rendelkezik egy magas színvonalú vendéglátó iskolával, így az átlagnál több a szakképzett munkatárs a régióban. Ugyanakkor a szállodákban és magánszállásokon az átlagnál több a visszajáró törzsvendég, akik minőségi kifogásaikat bátran szóvá is teszik törzshelyük üzemeltetőinek.

Az első, márkáktól független sörcsapoló tanfolyamot az Utazás 2012 kiállításon tartják, csütörtökön 11 órától. A nyaralásra készülő turisták az ingyenes tanfolyamra az irjmost@freemail.hu címen jelentkezhetnek.

.