
Lapunk eddig kétszer számolt be részletesen a szombathelyi Csaba utcai felüljáró helyzetéről. Először akkor, amikor tavaly augusztusban egy kiadós lakossági fórum keretében tájékozódtunk és
tájékoztattuk olvasóinkat a tervezett beruházásról. A múlt év végén pedig arról
számoltunk be, hogy a kormány is rábólintott a tervre.
Péntek délután ismét a Csaba utca volt a főszereplő. Az építést most egy nagyszabású kampány keretében Molnár Csaba kancelláriaminiszter jelentette be több helyszínen is.

A bejelentés mostani apropója az volt, hogy Brüsszel is rábólintott a szombathelyi építkezésre, melynek a esszenciája, hogy a Csaba utcában az autók egy 155 méter hosszú, hét pilléren álló felüljárón haladnak majd át, a bicikliseknek és a gyalogosoknak egy külön vonalvezetés 45 méteres alagút épül. (Talán az alsó ábrán kivehető valami.)
A feltételezések szerint mindez azt jelenti, hogy majd kevesebb autó közlekedik a Zanati úton. Elvileg eddig is lehetett közlekedni a Csaba utcában, de mivel az itteni sorompó napi átlagban 8 órát (!) van zárva, ez az útvonal nem jelentett igazi alternatívát.

A pénteki bejelentésen jelen volt még Ipkovich György szombathelyi polgármester és Székely Csaba, a GYSEV vezérigazgatója.
Ez utóbbi vezető jelenléte már csak azért is indokolt, mivel a beruházás a vasúttársaság pályázatán keresztül valósul meg, része a GYSEV ötvenmilliárdos Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal fejlesztésének. Ennek az öszsegnek a 85 százalékát állja az unió.
A fejlesztés 116 km hosszú vonalat érint, melynek befejeztével a teljes vonalon a mai 60-80km/h-ról 120 km/h-ra emelkedik a pályasebesség.
Emelt peronok, akadálymentesített állomások és megállóhelyek épülnek, melynek révén az idősek és a mozgáskorlátozottak számára könnyebb és kényelmesebb lesz a vonatközlekedés, Lövőn, Csákánydoroszlón, Alsórönökön és Szentgotthárdon pedig az európai uniós előírásoknak megfelelően meghosszabbítják az állomásokat.
A részletekről
itt olvashat.