Megkezdődött a csornai elkerülőút építése

2013.09.13. 20:28

Az M85 Győr–Csorna között tervezett 38 km hosszú, 2x2 sávos, új nyomvonalon épülő gyorsforgalmi út öt fő szakaszra bontható: Győr (M1) – Enese elkerülő, az elkészült Enese elkerülő, Enese elkerülő –Csorna, Csorna elkerülő I. ütem, valamint a tervezés alatt álló Csorna elkerülő II. ütem. A csornai elkerülő építési munkálatairól Gyopáros Alpár, a térség országgyűlési képviselője, Győr-Moson-Sopron megye útügyi biztosa és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője a mai napon a helyszínen tartottak sajtótájékoztatót.



A közel 12,5 km hosszú, 2x2 sávos Csorna elkerülő út megépítésével megvalósul a város keleti elkerülése. Csorna központjában jelenleg naponta 19.256 jármű halad át, amelyből 7500 a nehézmotoros forgalom. Az elkerülő az M85 gyorsforgalmi út 20,8 km szelvényétől indul, Csorna keleti különszintű forgalmi csomópontján át a Keszeg-ér mellett halad tovább és éri el az M85-M86 északi elválási csomópontot. Az elválási csomópont után a nyomvonal 3,5 km hosszan 2x3 sávon halad tovább az M85-M86 déli elválási csomópontja felé, közben külön szinten keresztezi a Csorna - Pápa vasút vonalat. A M85-M86 déli elválási csomóponttól 2x2 sávos paraméterekkel folytatódik az első ütem dél (Szombathely) felé Szilsárkánytól északra kiépítendő különszintű 86-os úti csomópontig (Csorna dél). Az első ütem része északi irányba az M85-M86 északi elválási csomópontból kiinduló 86-os főúti északi visszakötés 2x1 sávon (Csorna észak). Az útépítéssel elzárt, döntően mezőgazdasági művelésű területek megközelítésére párhuzamos megerősített földutakat létesítünk. A beruházás keretében 3 db körforgalom épül a 86-os számú főúton, 86 m kerékpárút, 75.000 m2 vadvédő kerítés, 17 db felüljáró és aluljáró. A NIF Zrt. kiemelten kezeli a környezetvédelmi szempontokat, a területen 8837 db fát és 219.671 cserjét telepítünk.

Gyopáros Alpár, a térség országgyűlési képviselője, Győr-Moson-Sopron megye útügyi biztosa elmondta: "A csornai és a rábaközi emberek több évtizedes álma válik valóra.  Választási ígéretként először 2002-ben hangzott el helyi és országos  szocialista politikusoktól, hogy a csornai elkerülőút megépül 2006-ig.  Aztán persze 2010-ig egy kapavágás sem történt. A 2010-es  kormányváltás után az előkészítő munkák felgyorsultak, és íme: az  elkerülő út máris épül. 2015-ben már gyorsforgalmi úton autózhatunk a  csornai elkerülőtől egészen Győrig, és 2016-ig megépül a csornai elkerülő második üteme is, megvalósítva a város teljes elkerülési lehetőségét. Nagyon boldog vagyok, hiszen legfontosabb választási ígéretemet váltjuk éppen valóra, és végre megszabadulunk a Csornára  zúduló borzasztó kamionáradattól. Hálás vagyok a csornai emberek türelméért és a kormány támogatásáért!"

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője hozzáfűzte: „A nyertes MK Csorna Konzorcium a nyár folyamán közel 10 km hosszban szállító útvonalakat épített ki azért, hogy az útépítéshez szükséges nagy tömegű anyagbeszállítások ne terheljék Csorna városát. A munkálatok ideje alatt forgalomkorlátozásra kell számítani: Farád-Szárföld között három, Csorna-Szilsárkány között kettő és Farád-Jobaháza között egy helyen. Kérjük, az arra közlekedőket, hogy óvatosan vezessenek.”

A fejlesztés eredményeképpen 2015 nyarára gyorsforgalmi úton lehet majd elérni Csorna települését. az Új Széchenyi Terv, Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében valósulnak meg, uniós források felhasználásával.
.