Egy csokor nyugat-magyarországi étterem mellett Magyar Turizmus Minőségi Díjat nyert a sárvári Spirit Hotel is

2011.02.04. 13:37

Tavaly 9 szálloda és 4 étterem nyerte el első alkalommal a Magyar Turizmus Minőségi Díjat, 18 szálloda és 3 étterem pedig már második alkalommal pályázott sikeresen a díj meghosszabbítására.

Trencsényi Mariann, a Magyar Turizmus Minőségi Díj projektigazgatója, a nyerteseket bemutató rendezvényen pénteken Budapesten elmondta: a díj három évig érvényes, ez alatt az idő alatt bármikor ellenőrizhető és a szolgáltatási színvonal romlása esetén visszavonható. Erre eddig öt alkalommal volt szükség - tette hozzá.

A három év elteltével, a nyertes szolgáltató dönthet arról, hogy meghosszabbítja-e a díj érvényességét.

A díjat, ahogy minden évben, az idén is az utazás kiállításon vehetik át a nyertesek.
A díjat 2006-ban vezették be a Nemzeti Turisztikai Bizottság koordinálásával.
Elnyerése biztosítékot jelent arra, hogy a nyertes szálloda vagy étterem megfelel a besorolási előírások szerinti elvárásoknak. A szakmai önértékelési lista szállodák esetében 750, az éttermeknél mintegy 300 kérdést tartalmaz. 2007-ben az EU tagországok szállodai és vendéglátó szövetségeinek szakmai szervezete akkreditálta a programot.

Az indulás óta 142 szolgáltató pályázott, közülük 121 kapta meg az elismerést.

A 2010-es díjat a herceghalmi Abacus Business & Wellness Hotel, a hévízi Danubius Health Spa Resort Aqua, a budapesti Expo Congress Hotel, a telki Globall Football Park és Sporthotel, az egri Hunguest Hotel Flóra, a lillafüredi Hunguest Hotel Palota, a fővárosi Opera Garden Hotel & Apartments, a sárvári Spirit Hotel Thermal Spa és a Szilvásváradi Szalajka Liget Hotel és Apartmanházak nyerte.

Az éttermek közül a budapesti Borssó Bistro, a Tercia Fertőendréd Étterem, a soproni Tercia Hubertus Étterem és a Tercia Kópháza Étterem képviselője vehette át.

.