Elkészült a 61-es főút zalai szakaszának burkolatmegerősítése

2010.01.27. 10:38

Átadták a forgalomnak szerdán a 61-es főút Zala megyei szakaszát, ahol 11,5 tonnás terhelésre erősítették meg az útburkolatot Nagykanizsa és a somogyi megyehatár között.

A 3,2 kilométer hosszú szakasz fejlesztési munkálatait a Teerag-Asdag Kft. végezte el nettó 430 millió forintért, amelyet az európai uniós Közlekedés Operatív Program támogatásából finanszírozott a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A NIF közlése szerint a beruházás keretében megújult egy közlekedési csomópont, hat autóbuszöböl, kiszélesítették az útszakaszt, és számos közlekedésbiztonsági elemet építettek be.
Az átadási ünnepségen Marton István - 2006-ban a Fidesz támogatásával megválasztott, de azóta a frakciótól eltávolodott - polgármester összegzése szerint a jelenlegi négyéves ciklusban több út épült és épül jelenleg is Nagykanizsa térségében, mint a korábbi 16 év alatt együttvéve. Említést tett az M7-es autópályáról, valamint a 61-es és a 74-es főút várost elkerülő, jelenleg még épülő szakaszáról.

A polgármester szerint ingyenessé kellene tenni az M7-es autópályát a nagykanizsai keleti és nyugati csomópont között, mert ezzel csökkenteni lehetne a városi utak környékén a légszennyezettséget. Indoklása szerint az ingyenessé váló szakasz nem okozna bevételkiesést a nemzetgazdaságnak, mert a nemzetközi és belföldi tranzitforgalom miatt továbbra is fizetnének az itt áthaladók.

Varju László, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium államtitkára az átadáson úgy fogalmazott: az országban az elmúlt csaknem egy évtizedben elindult közlekedési fejlesztések a munkalehetőségek bővítéséhez is hozzájárultak. Leginkább az egy- és kétszámjegyű útvonalak mentén megteremtődött a lehetőség a gazdaság fejlődéséhez, így az ország számára kiemelten fontos logisztikai beruházások kiépítéséhez.

A gazdasági tárca államtitkára közölte: az uniós források felhasználásával jelenleg 1.200 egészségügyi, oktatási és térségfejlesztési projekt folyik az országban, ami mintegy 2.440 milliárd forint, hazai döntésű beruházást jelent. Ezen túlmenően a 274 kiemelt uniós projekt további 1.000 milliárd, a közlekedési és környezetvédelmi nagyprojektek pedig még 900 milliárd forint felhasználását teszik lehetővé.

.