A fiatalok tovább járnak iskolába, intenzívebben tanulnak és aktívabban szórakoznak, mint korábban - áll a Felsőoktatási Kutatóintézet Szigeten készített kutatásában.
A karrierjüket meghatározó tényezők közül fontosabbnak tartják a jó kapcsolatokat, mint a képzettséget.
Az elemzés szerint a fogyasztás az egyik legfontosabb szocializációs tényező. Vagyis a fiatalok a megvásárolt tárgyak segítségével kapcsolódnak be a felnőttek világába, a tárgyak mennyisége és minősége jelzi az egyes korosztályok közötti különbségeket
Bár halogatják a gyerekvállalást, a legszimpatikusabbnak mégis a három- vagy többgyermekes családmodellt tartják. Arra a kérdésre, hogy miért van ekkora különbség a között, amit ideálisnak tartanak, és a között, ahogyan élnek, sokan azt válaszolták, hogy nem szeretnék elkövetni a szüleik hibáját.
Ugyanakkor a megkérdezettek közel ötöde nagyon szimpatikusnak nevezte a szinglik életformáját is. A legfontosabb közösségi értékek közül pedig a barátságot és az anyagi javakat a párkapcsolatok elé helyezték.
A Sziget-kutatások egy-két évvel előre jelzik, hogy milyen értékek válnak később általánossá a fiatalok körében.