Hamburgerrel csábítaná vissza hívőit az egyház az USA-ban

2014.12.03. 09:42

Ez a terv leginkább Amerikát és a fogyasztói társadalmat szimbolizálja - mondja a szombathelyi evangélikus lelkész.

A hírről a szombathelyi evangélikus egyházat is megkérdeztük.

Sültkrumplival és hamburgerrel akadályozná meg egy több vallásból álló csoport a hívők számának drasztikus csökkenését – írja az nbcnews.com.

A honlap értesülései szerint három barát, akik közösségüket „The McMass Projekt”-nek hívják, létrehoztak egy saját weboldalt (IndieGoGo page), melynek segítségével 1 millió dollárt kívánnak összegyűjteni, hogy a McDonald's egyik franchise falatozója végre egy imahelyen is felépülhessen, egyelőre New Jersey vagy Philadelphia környékén.

Paul di Lucca, a McMass projekt egyik alapítója úgy véli, azért van szükség az egyház és a gyorsétteremlánc keresztezésére, mert a fiatalokat és a modern kori hallgatóságot a kereszténység már képtelen megszólítani, így új eszköz kell a hívők templomba csábítására.

Keresztezni akarják a McDonald's ot a templomokkal.

A kezdeményezők szerint a pénz a koncesszió megszerzéséhez és az építkezéshez kell. A csapat emellett egy partneregyházat is keres.

A honlap adatai alapján évente közel hárommillió ember hagyja maga mögött a vallását és csak a tavalyi évben több mint tízezer templomot zártak be, míg ezzel párhuzamosan a McDonald's-nak naponta 70 millió látogatója van.

Paul di Lucca úgy véli, hogy bár biztosan sok ellenzője is lesz az elképzelésnek, de reményei szerint még többen támogatják majd, s az ötlet akár a hídépítés egyik eszköze is lehet.

„Eljött a vállalkozó egyházak kora” – írja IndieGoGo-oldalán az ügynökség. – „Egy templom és egy McDonald’s kombinálásával önfenntartó, közösségi és népszerű imahelyet, illetve egy ez idáig példa nélkül álló McDonald’s – éttermet hozhatunk létre”.

Az eredeti cikk itt olvasható.

Megkérdeztük a szombathelyi evangélikus egyház lelkészét, Gregersen-Labossa Györgyöt, hogy mi a véleménye a kezdeményezésről.

A lelkész csupán bulváros elképzelésnek tartja a hírt, s nem hiszi, hogy így kéne visszacsábítani a híveket a templomokba. - Ez a terv leginkább Amerikát és a fogyasztói társadalmat szimbolizálja. Az emberek hajlamosak azt hinni, hogy mint egy gyorsétteremben, majd a templomban is mindent csomagban, azonnali kiszolgálással kapthatnak meg. Isten azonban elmélyülést kínál és oltárt, nem pedig hamburgert és sietséget - mondja.

Azt azonban elképzelhetőnek tartom Magyarországon is, hogy az egyház úgy vegye ki a részét a közösségi életből, hogy a templom mellett egy boltban vagy sátorban saját termékeket, ételeket árulunk - fejtette ki véleményét a lelkész.

.