A Facebook egyre fontosabb a hírportálok látogatottságában

2011.05.09. 17:46

Egyre fontosabb szerepet játszanak a közösségi portálok a jelentős hírportálok látogatottságában a Pew Intézet tanulmánya szerint.

A 2010-es év első kilenc hónapjának adatait összesítve kiderült, a hírportálok egyre több olvasója látogat a honlapokra a Facebook vagy más közösségi oldalakról indulva.
A közösségi háló így fontos motorja lett az internetes információfogyasztásnak - jegyezték meg a szakemberek. A kutatás szerint a hírportálok forgalmának 40 százaléka külső linkekről adódik, a fennmaradó 60 százalék közvetlenül a hírportálokat keresi fel.

A külső "források" tekintetében még mindig a Google vezet, a cég keresőmotorja azonban jócskán megelőzi a Google News oldalt. Az Egyesült Államokban a Yahoo és a Drudge Report is népszerű külső "állomás", ahonnan az érdeklődők a hírportálokra lépnek.

A Pew szerint a 25 legfontosabb amerikai hírportál forgalmát tekintve a Facebook a második vagy harmadik legjelentősebb motor. Nem teljesít jól ezen a téren viszont a Twitter mikroblog, mindössze egy hírportál, a Los Angeles Times című napilap weboldala mutat fel 1 százaléknál nagyobb - 3,53 százalékos - "átirányítást" a Twitterről.

A CNN és a Fox hírtelevíziók tudhatják magukénak a legtöbb rendszeres olvasót - derült ki az összesítésből. Rendszeres olvasónak tekintik azokat, akik egy hónapban több mint tízszer keresnek fel egy oldalt és összesen több mint egy órát töltenek el a felületen.

"A hírkeresés volt az elmúlt évtized legnagyobb előrelépése, a hírek uralhatják a következő tíz évet is" - összegeztek a Pew és a Nielsen piackutató szakemberei.

.