A miniszter úgy mond valamit, hogy nem mond semmit, az újság szerint a szombathelyi reptér megnevezése Észak-Magyarország kudarca.
A július 7-i Figyelő több hosszabb írásában is foglalkozik a kínai miniszterelnök magyarországi látogatásával és az ezekkel összefüggő kérdésekkel.
A tekintélyes gazdasági hetilap ötoldalas interjút közöl Fellegi Tamás fejlesztési miniszterrel, kínai ügyekért felelős kormánybiztossal.
Az interjú első felében hosszan tárgyalják a kínai miniszterelnök magyarországi látogatását, de a cargo reptér ügyét még szőrmente is alig érintik, harmóniában Fellegi és a kormány korábbi, e témával kapcsolatos szinte hírzárlatszerű szűkszavúságával.
A miniszter finoman szólva sem fogalmaz világosan, amikor azt mondja:
Meg kell csinálni az üzleti és a fizikai infrastruktúrát, a szükséges közúti, vasúti és ingatlanfejlesztéseket. Ide kapcsolódik a cargo repülőtér ügye, és ez egyben választ ad az előbbi nyomtáv-kérdésre is. Ahhoz, hogy mindez meg tudjon valósulni, szükség van egy cargo központra.
A nyomtávról korábban így beszél:
A különböző nyomtávok kérdése másodlagos. Az elsődleges kérdés a mi szempontunkból annak a tisztázása, hogy milyen gazdaságfejlesztéshez lehet ezt párosítani. Nem vagyunk érdekeltek egy csak tranzitjellegű megoldásban.
A kijelentések megfejtését a cikk utáni hozzászólás mezőbe várjuk.
A miniszteri interjút a Figyelő újságírójának (Brückner Gergely) Esélyek és kockázatok című háromoldalas írása követi.
Az újságíró ebben így ír:
A Figyelő információi szerint rengeteg egyeztetés előzte meg a megállapodásokat. Ennek során mindenképpen hangsúlyos volt Fellegi Tamás fejlesztési miniszter április közepi hosszabb kínai tárgyalása, de a kínai tőkére ácsingózó, elsősorban észak- és keletmagyarországi városok (például Debrecen és Miskolc) prominensei is lobbiztak az elmúlt hetekben Kínában. A fáma szerint leginkább Miskolc remél kiemelt szeletet Kína itteni aktivitásából. Azt nem lehet tudni, hogy a projekt később mennyire lesz sikeres, de a szombathelyi repülőtér megnevezése, mint a kínaiak uniós kapuja, biztosan kudarc Észak-Magyarországnak, mert a Miskolc egyhatod és Mezőkövesd öthatod résznyi tulajdonában álló Klementina reptér érdekében is lobbiztak a logisztikai bázis kijelölésénél.
A bekezdés abból a szempontból érdekes, hogy képbe kerülünk az ügyben, Észak- és Kelet-Magyarország milyen erőteljesen lobbizott a kínai küzdőtéren. Azt viszont nem tudjuk, hogy a szombathelyi repülőér ügyében az újságírónak vannak-e friss háttér-információi, avagy csak a korábban felröppent hírekből építkezik.
A szombathelyi reptérrel kapcsolatos hírmorzsák vadászata kapcsán mindenképp meg kell említeni, hogy a máskor oly sok mondanivalóval rendelkező Vas megyei politikusok mintha csoportosan csatlakoztak volna a karthauzi szerzetesek rendjéhez.
Egyedül Bana Tibor jobbikos képviselő tartotta fontosnak, hogy megszólaljon a 100 milliárd forintos beruházás bizonytalanságaival kapcsolatban.