Az Átlátszó szúrta ki, hogy a munka a jelenlegi állás szerint közel 14 milliárd forintba kerül, pedig a GYSEV csak 9,5 milliárdra becsülte.
Az átlátszó.hu cikke emlékeztet: Swietelsky Vasúttechnika Kft. és a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő R-Kord Kft. tavaly októberben nyerte meg a Szombathely-Zalaszentiván vasútvonal villamosítására kiírt közbeszerzést.
A dolognak nagy sajtóvisszhangja volt akkor, mert a GYSEV 9,5 milliárd forintra becsülte a munkát, ám a nyertes cégek 40 százalékkal drágábban, összesen nettó 13,3 milliárdért vállalták a megbízást.
Az európai uniós közbeszerzési értesítőben megjelent legfrissebb hirdetmény szerint a beruházás még ennél is többe fog kerülni, a felek ugyanis megemelték a szerződés összegét 426 millió forinttal.
Így a Szombathely-Zalaszentiván vasútvonal villamosítása a jelenlegi állás szerint 13,72 milliárd forintba fog kerülni.
Aggodalomra azonban csak Brüsszelnek van oka, a számlát ugyanis nem a magyar költségvetés, hanem az Európai Unió állja a KÖZOP-2.5.0-09-11-2012-0004 vagy IKOP-projekt keretében.
A Mészáros-féle R-Kord Kft.-nek egyébként nem ez az egyetlen vasútépítési megbízása: a cég tagja annak a konzorciumnak is, amely a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által korábban 55,5 milliárdra becsült, szintén uniós támogatásból készülő Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy vasútvonal és a Fonyód-Kaposvár vonalszakasz felújítását végzi mintegy 73 milliárd forintért.