A fővárosi bürokrácia miatt nem épül tovább a szombathelyi kerékpárút

2011.07.10. 16:34

Optimista számítás alapján jócskán az őszbe nyúlik a Magyar László utca és a Bartók Béla körút közötti, nagyjából egy kilométer hosszú kerékpárút átadása.

Nem épül a kerékpárút

A beruházást a tervek szerint júliusban kellett volna befejezni, de a munkálatok hetek óta állnak. Az ok a Haladás pálya mögötti MÁV-területtel kapcsolatos.

Több cikkünkben írtuk már, hogy az ALON munkatársai nem csak akkor pattannak bringára, ha éppen kerékpárutakról írnak, hanem rendszeresen közlekednek a városban kétkerekűvel.

Így számunkra külön öröm volt, amikor megtudtuk, hogy újabb, csaknem egy kilométeres szakasszal bővül a bicajosok számára rendelkezésre álló úthálózat. Ráadásul olyannal, amely akár ki is üthetné a lapunkban 2008-ban publikált Jó kerékpárutak Szombathelyen című cikkben aranyérmes Bagolyvári sétánynál kialakított utat.

Kerékpárút, Magyar utca 

Mert bár a Magyar László utcai – eddig elkészült – rövid szakasz „csak” egy hagyományos, járdával szomszédos út, a Perint patak melletti folytatása tökéletes: nagyrészt lombos fák között fut, oldalt csobog a víz, a közvilágításnak hála sötétedés után sem kell majd elkerülni, autóforgalom nincs, pedálozás közben nem kell kipufogógázokat szívni. S végül, de nem utolsó sorban: segítségével kerékpárúton eljuthatunk a belvárosból az oladi lakótelepig, a lehető legrövidebb útvonalon.

Nem épül a kerékpárút

Aztán a március végi alapkőletétel után lendületesen elkezdődött munkálatok rövidesen megszakadtak. Mint azt Huff László, a kivitelező Magyar Aszfalt Kft. felelős műszaki vezetője elmondta, május 3. óta nem dolgoznak.

„Az útépítés érinti a Haladás pálya mögötti, Perint patakkal határos MÁV-területet, ahol többek között kerítést kell elbontani. Mivel az önkormányzat nem tudott megegyezni a MÁV-val, birtokháborítást követtünk volna el, ha folytatjuk a munkát” – tudtuk meg a szakembertől.

Nem épül a kerékpárút

Huff János arra a felvetésünkre, hogy előreláthatólag mikor vehetik birtokba a kerékpárosok az utat, azt felelte, mindenek előtt módosítani kell a céggel korábban megkötött kivitelezői szerződést. Ha ez időben megtörténik, azaz a munkát nem lehetetleníti el például az esős őszi időjárás, nagyjából két hónapon belül elkészül az út.

Nem épül a kerékpárút

A szombathelyi önkormányzat Stratégiai Irodája az üggyel kapcsolatban arról tájékoztatta lapunkat, hogy a Haladás pálya mögötti 159 négyzetméteres terület sorsáról egy éve kezdődtek a tárgyalások a MÁV vagyonkezelővel. A március végén elkészült bérleti szerződést az áprilisi közgyűlés elfogadta.

Nem épül a kerékpárút

Ezt követően dr. Puskás Tivadar polgármester aláírta a dokumentumot, amit a hivatal továbbított a vagyonkezelőnek.

Azonban – mint nemrég kiderült – a vagyonkezelő nem egyeztetett a MÁV Zrt.-vel, ezért torpant meg a folyamat. A megyeszékhely önkormányzata a szerződéssel kapcsolatban csak a napokban kapott értesítést a MÁV Zrt. jogi igazgatóságától.

Nem épül a kerékpárút


Ráadásul ebből az derül ki, hogy a jogi igazgatóság változtatott a bérleti szerződésen.

Így azt újra tárgyalnia kell az önkormányzat Pénzügyi és Gazdasági, valamint a Jogi Bizottságának, majd ha ezek elfogadták, a polgármesteri szignót követően lehet továbbítani Budapestre. A kerékpárút építése pedig a sportpálya mögötti terület munkaterületté nyilvánítása után folytatódhat. Ettől az időponttól kezdődik az a 65 nap, amin belül a kivitelező vállalta, hogy befejezi a munkát.

A témához ajánljuk:

 

.