Hirdetés

A számlák negyedét nem fizetjük ki időben
Illusztráció: pixabay.com

A számlák negyedét nem fizetjük ki időben

2017.09.26. 18:11

Minden négy számlából egyet késedelmesen rendeznek, vagy egyáltalán nem fizetnek ki az ügyfelek.

Hirdetés

A magyarországi vállalatok és lakossági ügyfelek fizetési morálja javult, a számlák 77 százalékát fizetik pontosan az ügyfelek, ami 2 százalékponttal jobb adat a tavalyihoz képest - derült ki az EOS csoport idei fizetési szokásokat vizsgáló kutatásából, amelyet sajtótájékoztatón ismertettek kedden Budapesten.

Minden négy számlából egyet késedelmesen rendeznek, vagy egyáltalán nem fizetnek ki az ügyfelek.
A kutatásból kiderült: a behajthatatlan követelések aránya is jobb lett, a Magyarországon kiállított számlák 4 százalékát nem fizetik ki egyáltalán, ami egy százalékpont javulást mutat tavalyhoz képest. Ezzel az adattal sikerült elérni a kelet-európai átlagot.

Minél korábban kezdi el egy cég a kintlévősége kezelését, von be külső partnert, annál eredményesebb szokott lenni a behajtás.

Az elmúlt évben, hogy miközben korábban főképp fedezetlen követeléseket - például áruhiteleket, hitelkártya tartozásokat - adtak el a piacon, 2017-ben nagyobb számban jelentek meg a jelzálog-fedezetes nem teljesítő tartozások - jegyezte meg Thummerer Péter. Az ügyvezető szerint a jelenség hátterében a szabályozói környezet változása áll.

Az ügyfelek 19 százaléka fizet késedelmesen, miközben Kelet-Európában ez az arány 21 százalék.
A fizetési morált tekintve mostanra sikerült elérni a válság előtti szintet, további javulást már nem várnak a vállalatok képviselői Magyarországon - fűzte hozzá Bogáti Milán.

Az ügyfélkapcsolati menedzser arra is felhívta a figyelmet, hogy a kutatás szerint az ügyfelek jelentős hányada, a vállalatok körében 28 százalék, a magánügyfeleknél 39 százalék, szándékosan nem fizet.
Nemcsak a fizetési határidőt túllépő kifizetések aránya csökkent, a késedelem mértéke is kisebb lett 2017-ben - tette hozzá az ügyfélkapcsolati menedzser. A kutatásból az derül ki, hogy a késedelmes számlák rendezése a fizetési határidő lejártát követően átlagosan 19 nap.
 

.