Hirdetés

Karácsony utáni program: ajándékcsere, de hogyan

Karácsony utáni program: ajándékcsere, de hogyan

2018.12.26. 19:53

Kínosabbnál kínosabb ajándékcserék.

Hirdetés

Ajándékcsere invázióra készülnek a vállalkozások karácsony és szilveszter között. Bár nem lenne kötelező, többségük - fogyasztóbarát szempontok miatt - cserél. Dacára annak, hogy vannak, akik visszaélnek ezzel. Korábban volt, aki használtan akarta visszavinni a terméket, például guminőt.

A vállalkozások 65 százaléka tervezi, hogy nyitva lesz karácsony és szilveszter között. Az ajándékvásárlók 5-10 százaléka szokott cserélni, többségük karácsony és szilveszter között, ezért zsúfoltságra lehet számítani az üzletekben.

Bár a kereskedők nem kötelesek cserélni vagy visszavenni a terméket - ha nem hibás -  többségük fogyasztóbarát szempontok miatt mégis megteszi. Ha megvan a blokk és az áru sértetlen, a vállalkozások 85 százalék minden további nélkül kicseréli. A megkérdezett vállalkozások 47 százalékánál, ha a vevő nem talál megfelelő cserét, levásárolható az áru ára, 38 százalékuk pedig visszaadja a pénzt.

A vevőnek mindig igaza van? Kínos esetek

A vevők többsége szeretné mihamarabb elintézni a cserét és még karácsony és szilveszter között szeretné elintézni. Mindössze a vásárlók 10 százaléka hagyja január közepére a cserét. 

Persze az is rendszeresen megesik, hogy még későbbre halasztják az ajándékok cseréjét. Az sem ritka, ha március-áprilisban viszik vissza az ajándékt.

Mivel néhány napra koncentrálódik a cserék zöme, nagyon megkönnyítheti a vevők és a kereskedők életét is ha a vállalkozás aktívan kommunikálja az ajándékcsere feltételeit. Mivel a visszáru kezelése egy hétköznapi esetben is eléggé időigényes, ezért rengeteg időt és bosszúságot lehet az előzetes tájékoztatással megtakarítani.

 

Kínosabbnál kínosabb ajándékcserék

A sok hétköznapi ajándékcsere mellett, kínosabbnál kínosabb helyzetekről számoltak be a vállalkozások. Egy hölgy ki szerette volna cserélni a terméket, de nem volt nála és még ő volt felháborodva, hogy miért nem cserélik ki.

Vittek már vissza guminőt, amivel nem is lett volna probléma, csakhogy közben használták.

De volt, aki két évvel a vásárlás után vitte vissza a terméket arra hivatkozva, hogy nem tetszik neki.

 

Túlköltekeznek és visszakérik az ajándék árát néha

A csere indoka legtöbbször (70 százalék), hogy nem lett jó az ajándék – például mérete. A vevők 45 százalékánál pedig egyszerűen nem tetszett az ajándék. A vállalkozások 9 százaléka találkozik olyan esettel, hogy a vevő bevallja, hogy túlköltekezett és visszakéri a pénzt. A webáruházaknál fordul elő rendszeresen, hogy – a biztoság kedvéért – a vevő két webshopból is rendel, aztán az egyik terméket nem veszik át, élve az elállás jogával.

Megéri maximálisan korrektnek lenni a cégeknek, mert az ma még mindig versenyelőnynek számít. A vevők szívesebben keltik hírét annak a cégnek, amelyik barátságosan és nagyvonalúan intézi a garanciát, mint annak, amelyik a legolcsóbb.