Az e-kereskedelem áll a fogyasztóvédelem középpontjában.
A fogyasztóvédelmi hatóság és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) 2017-ben több mint 800, az előző évekhez képest ötször több webáruházat ellenőrzött, főként próbavásárlásokkal.
Az online vásárlások számának folyamatos növekedése miatt idén is az e-kereskedelem áll a fogyasztóvédelem középpontjában.
A hatósági intézkedéseknek köszönhető, hogy a magyarországi internetes kereskedelemre nem jellemzőek a kirívó fogyasztóvédelmi jogsértések.
A hatóság továbbra is nagy hangsúlyt helyez az árubemutatók, a vidámparkok, kalandparkok és aquaparkok, valamint a kuponos értékesítés és az utazási irodák ellenőrzésére.
Az árubemutatós visszaélések száma a 2015 decemberében elfogadott törvénymódosítás és a hatékony hatósági eljárások eredményeként 2018-ra a negyedére csökkent.
A fogyasztóvédelmi hatósághoz tavaly közel 31 ezer megkeresés érkezett, elsősorban jótállási, panaszkezelési és netes kereskedelemmel összefüggő ügyekben. A vásárlók, családok biztonsága érdekében a hatóság 2017-ben 145 veszélyes terméket - főként gyermeksporteszközöket, játékokat, fényfüzéreket, etetőszékeket - vont ki a forgalomból.
Az NFM a továbbiakban is fontos feladatának tartja, hogy aktív fogyasztóvédelmi jelenléttel és rendszeres ellenőrzésekkel járuljon hozzá a magyar vásárlók, családok érdekeinek védelméhez.