Ryanair poggyászbotrány - Eljárást indít a fővárosi kormányhivatal

Ryanair poggyászbotrány - Eljárást indít a fővárosi kormányhivatal

Utazás repülővel

MTI

2018.07.24. 20:13

Azonnali vizsgálat indul a Ryanair poggyászbotránya miatt.

Hirdetés

Eljárást indított a Ryanair légitársaság (Ryanair DAC) ellen Budapest Főváros Kormányhivatala - közölte a hivatal kedden az MTI-vel.

A közlemény szerint a légitársaság sorozatos, a poggyászkezeléssel kapcsolatos incidensei miatt György István budapesti kormánymegbízott azonnali, átfogó vizsgálatot kezdeményezett. A vizsgálatba bevonták a hivatal fogyasztóvédelmi főosztályát - tették hozzá.

Bővebb tájékoztatást csak a vizsgálat lezárulta után adnak - írták. 
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) hétfőn azt közölte az MTI-vel, hogy a Ryanair tisztességtelen a magyar fogyasztókkal szemben, mert nem teljesíti a szerződésben vállalt és az utasok által kifizetett szolgáltatásait.

 

A poggyászok késése esetén is jár kártérítés a fogyasztónak a légitársaságtól, nem csak a csomagok sérülése, elvesztése után

 

- hívta fel a figyelmet.
A Ryanair Budapestről a Kanári-szigetekre tartó járatain fordult elő az elmúlt hetekben, hogy túlsúlyra hivatkozva nem vitte el a légitársaság az utasok feladott poggyászát.

A Ryanair szerint már folyik a vasárnapi, a Budapest-Las Palmas járatról lemaradt csomagok közvetlen kézbesítése.

    A légitársaság kedden az MTI megkeresésére közölte ezt, hozzátéve:

a csomagok pakolási nehézségek miatt nem jutottak fel a járatra és elnézést kérnek az utasoknak az okozott kellemetlenségekért.


A fővárosi kormányhivatal által indított vizsgálattal kapcsolatban a Ryanair annyit közölt:

a légitársaság minden, az esetet érintő megkeresésre válaszolt.


 Az Index híroldal információi szerint egymást követő két vasárnap sem tudta az ír diszkont légitársaság több utas csomagját a célállomásra szállítani. Ezért most vasárnap több utas úgy döntött, nem repül el Gran Canariára.
 

A Ryanair az MTI megkeresésére nem közölte, hogy hány csomagot szállítottak utólag Las Palmasra és hogy hány utas fordult eddig hozzájuk kártérítési igénnyel.

A poggyász késése, megrongálódása, elvesztése, megsemmisülése esetén a Montreáli Egyezményben foglalt szabályok szerint a légitársaság kártérítést fizet, ha azért a légicég a felelős. A kártérítés összege utasonként 1130 különleges lehívási jog (SDR - jelenleg 1 SDR mintegy 390 forint).

.