Online rendelés, kiszállítási idők, vásárlói költségek.
- jelentette be Szalay Zsolt, a társaság ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten.
Ausztriában és Szlovéniában már működik ez a rendszer, de a szoftvert a magyarországi piaci környezethez adaptálták. Az internetes áruház elindításának előkészítése mindegy 30 hónapot vett igénybe, a tesztüzem 11 hónapig tartott - mondta el az ügyvezető igazgató.
Hozzátette, a beruházás költségében benne van egyebek mellett a weboldal fejlesztése, az informatikai infrastruktúra létrehozása, illetve a szükséges áruházi átépítések. Három Interspar hipermarketből, a pesterzsébetiből, a diósdiból és a szentendreiből szállítják ki az online megrendeléseket.
A szállítást nem szervezték ki, saját flottát hoztak létre. Az autókban a Spar alkalmazottai ülnek, így tudnak egységes minőséget biztosítani a vevőknek - hangsúlyozta Szalay Zsolt.
Az ügyvezető igazgató kitért arra is, hogy a tervezett induló létszámot feltöltötték, bár a munkaerőhiány nagy kihívást jelent.
Janó Dávid, a Spar e-kereskedelmi vezetője elmondta: a flotta 20 Peugeot Boxer típusú kisteherautóból áll, amelyek raktere alkalmas a hűtésre és a fagyasztásra. A mirelit termékeket speciális akkus hűtő segítségével egészen a vásárló ajtajáig tudják a kellő hőmérsékleten tartani.
Szalay Zsolt ügyvezető igazgató az MTI kérdésére elmondta: 800 ezer háztartást érnek el a fővárosban és az érintett 49 településen, a következő 18 hónapban erre a területre koncentrálnak. A további terjeszkedésről később döntenek, közben folyamatosan figyelik a piacot.
A várakozásokról annyit közölt: az első teljes évben, 2020-ban egy Interspar méretű áruház forgalmát bonyolíthatják le online, de ezt számszerűsíteni nem kívánta. Kiemelte: hosszú távú befektetésről van szó.