Egyre többen rendelnek webáruházakból alkoholtermékeket.
A világjárvány idén is hatással volt az alkoholos italokra, mert a fogyasztók és a kiskereskedők egyaránt alkalmazkodtak a változásokhoz, vagyis az „új körülményekhez”. Bár a járvány által inspirált magatartásformák – például a készletfelhalmozás és az otthoni koktélkészítés – lelassultak az újranyitás hatására, az elemzők arra számítanak, hogy 2022-ben is erős lesz az e-kereskedelem és az alkoholvásárlások igény szerinti kézbesítésének fogyasztói kiszolgálása. Hazánkban pedig gombamódra jöttek létre a népszerű internetes boltok igen széles italválasztékkal.
Továbbra is népszerűek az alkoholos italok
„Most, hogy az alkohol e-kereskedelme általánosabbá vált, a hangsúly a fogyasztói élmény javítására helyeződik át” – mondja Cory Rellas, a Drizly vezérigazgatója. „Ez azt jelentheti, hogy a vásárlók személyre szabják azokat a kategóriákat és terméktípusokat, amelyeket általában vásárolnak, valamint több információ válik elérhetővé az új termékekről és innovációkról.”
A fejlődő fogyasztói technológiától a növekvő kategóriákig – ezek a legjobb előrejelzések az alkoholos italok tekintetében 2022-ben. A tequila ismét közkedvelt, de még mindig a vodka a legkedveltebb ital, a borok mellett az online boltokban.
A BevAlc Insights 2021 Retail Report szerint a kiskereskedők közel 80 százaléka nyilatkozott úgy, hogy 2022-ben több tequilát kíván szállítani. A kereskedők és elemzők is arra számítanak, hogy az alkoholos italok közül ez a kategória tovább halad a növekedési úton, mivel a tequila egyre inkább a különleges alkalmak, az ajándékozás, valamint a luxus szegmens főszereplője lesz.
Hazánkban szerencsére egyre többen felismerték, hogy az alkoholos italok online eladásának van létjogosultsága. Vannak olyan webshopok amelyek kifejezetten ezt a piacot szolgálják ki.
Hazánk legnagyobb forgalmú online webbáruháza az emag.hu, ahol közel 4.000.000 termék található meg, a szupermarket részén már az alkoholos italok közül is válogathatunk, többek között whiskey-k, konyakok, pálinkák, minőségi borok, rumok, vodkák, ginek és a különböző pezsgők hatalmas termékkínálatából. Az üzlet Magyarország valamennyi településére szállít, élhetünk, akár Budapesten, vagy vidéki nagyvárosban, illetve hazai faluban. További előny a házhozszállításon túlmenően, hogy az árak kedvezőek és a változó készlet mellett folyamatosan vannak kedvezmények. Ez különösen előnyös lehet például a márkás alkoholos italoknál, vagy ha nagyobb tételben vásárolunk. A bor mindig jó választás és szerencsére hazánk sok híres és népszerű borvidékkel rendelkezik.
A fogyasztók többet várnak el az e-kereskedelemtől
A hagyományos italboltokra vonatkozó, járványszerű korlátozások 2020-ban drámaian megnövelték a fogyasztók tudatosságát az alkoholos italok e-kereskedelmével és az igény szerinti kiszállítással kapcsolatban. 2021-ben a kiskereskedők az e-kereskedelmet alapvető üzleti stratégiaként fogadták el a választási vagy alternatív lehetőség helyett. Az e-kereskedelmi technológia 2022-ben is tovább fog fejlődni, hogy a személyre szabás és a termékinformációkhoz való nagyobb hozzáférés révén jobban kiszolgálja a vásárlókat és a kereskedőket.
Az e-kereskedelem folyamatos sikerének biztosítása érdekében az alkoholos italok gyártóinak érdemes együttműködni a kiskereskedőkkel, hogy javítsák a működést és megfeleljenek a fogyasztók elvárásainak, például a szállítási határidők vagy a különböző akciók terén.
Az alkoholos italok száma tovább fog növekedni
A népszerűség mellett a minőségre szintén törekedni kell, valamint az online shopoknak ajánlatos tartózkodni a silány termékektől. A vásárlói elvárások egyre magasabbak lesznek, hiszen a röviditalok, a sörök és jó borok mellett, a céges rendezvényekre, születésnapra vagy házibulikhoz már kifogástalan alkoholos italok szükségesek, a közkedvelt koktélok mellett sokan már valami egyedi nedűre vágynak.