A 121 607 belföldön forgalomba helyezett gépkocsiból 15 732 volt Suzuki volt.
Csökkenő árbevétel mellett stabilizálta a működését a Magyar Suzuki Zrt., a visszaesés a bázisév többlettermelésével magyarázható - mondták sajtótájékoztatójukon Budapesten a cég vezetői.
Acumi Maszato, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója kiemelte: 2024 a korábbi évekhez képest a nehézségek ellenére is tervezhetőbb volt, a termelés és az értékesítés egyaránt stabil maradt.
Az értékesítési adatok alapján a Suzuki ismét piacvezető Magyarországon, az esztergomi gyártás megkezdése óta 2024 a 21. ilyen év. A járműipari verseny világszerte egyre élesebb, a nehéz körülmények közepette a cég a kedvező ár-érték arányban, a környezettudatos termelésben és termékportfólióban látja a megoldást
- mondta.
A Suzuki minél több vásárlónak akarja a megfizethető mobilitás lehetőségét kínálni az autóipar átalakulása közepette, ennek érdekében fontos feladatának a digitalizációt és a gyártás automatizálását, a versenyképesség erősítését tartja - tette hozzá a vezérigazgató.
Fejesné Gyurján Ildikó operatív igazgató ismertette: a 2,25 milliárd eurós nettó árbevétel több mint 21 százalékkal kevesebb a 2023-asnál. A belföldi piacról származó árbevételük 301,8 millió euróra nőtt a 2023-as 272,6 millióról, az export 1,9 milliárd eurót tett ki az előző évi csaknem 2,6 milliárd eurót követően, míg az importautó-, motorkerékpár- és pótalkatrész-kereskedelem összege 348 millió euró volt tavaly.
A tavalyi adózás előtti eredmény 3,7 millió euró volt. A költségek az elmúlt években változékonyan alakultak, emelkedésüket nem mindig tudta követni az árazás. 2024-ben az alapanyag- és alkatrészdrágulás, valamint a piacon elvárt kedvezmények együttese befolyásolta az eredményeket, az energiaköltségek viszont a 2022-es csúcshoz képest 62 százalékkal csökkentek fajlagosan - mondta az operatív igazgató
Krisztián Róbert vezérigazgató-helyettes közölte, hogy a Suzuki 123 országban 123 369 autót értékesített tavaly. Esztergomban 116 500 készült, ebből 106 940 került külföldre, a legtöbb járművet továbbra is Európában adják el. A kontinens autópiaca stagnál, ennek ellenére a Suzuki részesedése 1,5 százalékról 1,6 százalékra nőtt.
A belföldi piac jobban teljesített, 12,9 százalékos növekedése közepette a Suzuki 29,3 százalékkal növelte hazai új autó értékesítését. A 121 607 belföldön forgalomba helyezett gépkocsiból 15 732 volt Suzuki. Az esztergomi gyártás 13,3 százaléka maradt Magyarországon, a belföldi Suzuki-értékesítésben 16,5 százalék a külföldről származó járművek aránya.
Hangsúlyozta, hogy hosszú idő után 2024 volt az első év, amikor a Suzuki gyártása nem kényszerült alkatrészhiány miatt tartós leállásra. Az ellátás korábbi akadozásával magyarázta az értékesítés csökkenését is, emiatt ugyanis tavaly többlettermeléssel kellett teljesíteni a felhalmozódott rendelésállományt. A csökkenés tehát átmeneti, a 2024-es gyártási teljesítmény megfelel a korábbi trendeknek, és középtávon is hasonló eredmény valószínűsíthető.
Többlettermelésre már nincs szükség, az értékesítők, forgalmazók, márkakereskedők feltöltötték a készleteiket, a cég a vevőit rövid szállítási határidőkkel és nagy földrajzi lefedettséggel, megbízható szervizhálózattal szolgálja ki, ehhez kedvező finanszírozási lehetőségeket és garanciafeltételeket kínál - mondta Krisztián Róbert, aki szerint a vevők a kedvező ár-értékarány, az olcsó szerviz és a jó minőség miatt is kedvelik a Suzuki járműveit.
Az ellátási láncok sérülékenysége ugyanakkor továbbra is kihívás, a rugalmasság tehát fontos feltétel marad. A Suzuki a magyar járműpiac bővülésére számít, az európai viszont valószínűleg csak stagnálni fog idén - tette hozzá.
A japán Suzuki vállalatcsoport 1991-ben 5,5 milliárd forintos alaptőkével hozta létre a magyarországi vállalatát, a cég azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A vállalat a 2023-as adatok alapján az ország 12. legnagyobb árbevételű cége. Partnerei, beszállítói és a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10 000 munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá - áll a cég közleményében.
Járműveik belföldi sorozatgyártása 1992-ben kezdődött, 1994 óta szállítanak külföldre. Az esztergomi gyárban 2019 óta hibrid hajtású autókat is gyártanak, idén januárban készült el az ötszázezredik darab. A Magyar Suzuki Zrt. 2012-ben stratégiai együttműködési megállapodást kötött a kormánnyal.