A forgalom alapján készült lista vezetője az Alza.hu lett.
A magyar piacon működő, helyi operációval is rendelkező tizenöt legnagyobb e-kereskedő együttes forgalma bruttó 463,1 milliárd forint volt 2024-ben, ami 12,4 százalékos bővülés 2023-hoz képest, miközben a teljes belföldi e-kereskedelmi piac növekedési üteme 9,7 százalék volt a PwC Magyarország Digitális Kereskedelmi Körkép kutatása alapján, amelyet csütörtökön mutattak be Budapesten.
A Mastercard Magyarország szakmai partnerségével készült kutatáson alapuló E-toplista 2024 első 15 cége a forgalom alapján a belföldi e-kereskedelmi piac 29 százalékát tudhatta magáénak, teljesített rendeléseik száma 34 százalékkal, 12,1 millióra nőtt egy év alatt.
A PwC Magyarország honlapján elérhető elemzésben megjegyezték: a forgalmi rangsor csak a belföldi operációval rendelkező e-kereskedőket értékeli, miközben a kínai óriás, a TEMU magyarországi rendeléseinek száma 2024-ben mintegy 9 millió darab volt, ami önmagában kiteszi a top 10 e-kereskedő teljes, együttes rendelési állományát.
A forgalom alapján készült lista vezetője az Alza.hu lett, tavaly még az eMAG vezette a listát. A második helyezett a 2019-ben indult, 12 ezer terméket fogalmazó Kifli.hu webshop, a harmadik a MediaMarkt elektronikai webáruház, a negyedik az IKEA lakberendezési áruházlánc, az ötödik a Tesco áruházlánc lett - ismertette Cserjés-Kopándi Ildikó, a könyvvizsgáló vezető menedzsere.
Az online FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) kategóriában az első a kifli.hu, a második a Tesco, a harmadik a Rossmann drogéria - tette hozzá. A honlapon közöltek szerint e kategória 5. helyezettje, a Wolt Market érte el 2024-ben a legnagyobb, 50 százalék feletti növekedést az e-kereskedelmi piacon.
Tavaly az 5 milliárd forint feletti forgalmat elérő magyar e-kereskedők száma 4 új szereplővel 17-re bővült. Összesített forgalmuk 211 milliárd forintot, rendelésszámuk 5,6 millió darabot tett ki. E kategória toplistájának dobogósai az Euronics, az Aqua és az iPon.
Madar Norbert, a PwC digitális kereskedelemért felelős vezető menedzsere elmondta, hogy a magyar online kereskedelem legnagyobb kihívásai az utóbbi években az erősödő versenyhelyzet, a kiszámíthatatlan árfolyam, az új vámok, valamint a limitált vásárlói réteg voltak.