Lassul az elektromos autók piaca Magyarországon, a KIA mégis növekedésre számít 2025-ben

MTI/alon

2025.07.21. 07:57

A magyarországi elektromos autópiac növekedése idén jelentősen visszaesett, de a KIA továbbra is dinamikus eladásokra számít. Állami támogatás, céges vásárlások és új modellek alakítják a trendeket.

Lassuló bővülés az elektromos autók piacán Magyarországon

A tavalyi év dinamikus növekedésével szemben 2025-ben jelentős lassulás tapasztalható a hazai elektromos járműpiacon. Az EV-szegmens a teljes újautó-piacon csupán 7% körüli részarányt képvisel, messze elmaradva az európai átlagtól.

A KIA kitűnik a piaci átlagból

Bár az összpiaci adatok visszafogottabbak, a KIA Hungary elnöke, Nagy Norbert szerint márkájuk eladásain belül az elektromos autók aránya elérheti a 12-13 százalékot 2025-ben. A vállalat idén 900-950 EV forgalomba helyezésével számol, míg az elektrifikált modellek (hibrid, plug-in hibrid) összesen 1200-1300 darabot tehetnek ki.

Állami támogatás: a kereslet mozgatórugója

Az elektromos járművek vásárlása mögött döntő többségben céges beszerzések állnak, amelyek mozgatórugója továbbra is az állami támogatási rendszer. A forgalomba helyezett EV-k 85-90 százaléka vállalati vásárlás, ami jól mutatja az ösztönzők fontosságát a szegmens fejlődésében.

Visszafogott piaci növekedés

2024-ben a teljes új személyautó-piac még 13 százalékos növekedést mutatott, az idei első félévben azonban mindössze 4,3 százalékkal bővült – derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adataiból. Ezzel párhuzamosan az EV-piac növekedése is megtorpant, alig haladta meg a 12 százalékot.


Erősödő kínai verseny, visszaszoruló európai márkák

A KIA vezetője hangsúlyozta, hogy miközben minden gyártó modelloffenzívával reagál a piaci változásokra, egyre nagyobb kihívást jelent a kínai márkák európai térnyerése. Ez a folyamat nemcsak az európai gyártókat szorítja vissza, hanem a KIA-nak is komoly versenyt támaszt.

KIA EV3 és EV4: a növekedés kulcsa

A márka sikeres EV3 modellje mellé nemrég csatlakozott az EV4, amelytől komoly piaci potenciált várnak. A teljes eladás – beleértve a belső égésű motorral szerelt modelleket is – idén akár 7300-7400 darab is lehet, ami 5-6 százalékos éves növekedést jelenthet.


Stabil jelenlét, országos lefedettség

A KIA jelenleg 29 értékesítési ponttal és 32 szakszervizzel van jelen Magyarországon. A legújabb márkakereskedés 2025 júliusában Kaposváron nyílt meg, ezzel tovább bővítve a márka országos lefedettségét.

.