Prémium márka vezeti továbbra is az újautó-eladásokat Magyarországon

MTI/alon

2025.07.05. 12:57

Továbbra is piacvezető egy prémium autómárka a magyar újautó-piacon 2025 első félévében. Elektromos modelljei is erősödtek, miközben a teljes szegmens növekedést mutat.

Erősödő kereslet a prémium szegmensben

2025 első félévében 65 098 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 4,3%-os növekedés a tavalyi év azonos időszakához képest – derült ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete adataiból.

A prémium szegmensben egy vezető autómárka továbbra is megtartotta első helyét, miután az év első hat hónapjában 3286 eladott autóval zárt, ami 18,8%-os növekedést jelent éves összevetésben.


Elektromos modellek előretörése

A prémium márka különösen jól teljesített az elektromos autók (BEV) szegmensében is:

  • 503 darab tisztán elektromos modell kelt el az első félévben

  • Ez a teljes értékesítésen belül több mint 15%-os részesedést jelent

  • Ezzel a márka a harmadik legnépszerűbb szereplő lett a hazai elektromos autópiacon

A teljes magyarországi elektromosautó-piac szintén növekedett: 5222 új elektromos jármű talált gazdára 2025 első hat hónapjában, ami 12,2%-kal több az előző év hasonló időszakához képest.


Széles kínálat, stabil kereslet

A prémium márka sikere mögött egy technológiailag sokszínű modellpaletta áll, amely:

  • kínál elektromos, plug-in hibrid és belső égésű motorral szerelt típusokat

  • továbbra is népszerűek a hagyományos karosszériaváltozatok, mint a limuzin, touring, coupé vagy gran coupé


Új generációs modellek érkeznek

Szeptemberben, a müncheni IAA autóipari szakkiállításon mutatkozik be a prémium gyártó új generációs, Neue Klasse modellje, az új iX3, amelyet a készülő debreceni üzemben fognak gyártani. A Neue Klasse széria a jövő modellkínálatának gerincét adja majd.


MINI: látványos növekedés a másik márkánál is

A prémium gyártó másik márkája, a MINI, szintén erős félévet zárt:

  • 87%-os növekedés az előző évhez képest

  • 399 darab új modell talált gazdára

  • A frissített modellcsalád kedvező fogadtatásban részesült a magyar piacon


Stabil prémium jelenlét a bővülő magyar piacon

2025 első félévének adatai alapján elmondható, hogy:

  • A prémium szegmens továbbra is meghatározó szereplő a hazai piacon

  • Az elektromos átállás erősödik, a vásárlók nyitottak az új technológiákra

  • A gyártók sokszínű kínálattal és fejlesztésekkel reagálnak a növekvő igényekre

.