Friss statisztikák szerint a használtautó-hirdetések közel 40%-a 2,5 millió forint alatti, de a 10 millió feletti prémium szegmens is bővül. Megnéztük, hogyan változik az ár, a meghajtás és a futásteljesítmény a magyar használtautó-piacon.
A 2024 májusi adatok alapján a magyar használtautó-piac kínálatának közel 40%-a 2,5 millió forint alatti árkategóriában van, miközben a 10 millió forint feletti prémium járművek aránya is növekszik. A meghajtástípusok közül továbbra is a benzines autók dominálnak, de látványos az elektromos és hibrid modellek térnyerése. Az átlagos kínálati ár 5,49 millió forintra nőtt.
A hirdetések 39,6%-a 2,5 millió forint alatti árkategóriába tartozik.
További 26,4% a 2,5–5 millió forint közötti sávban található.
Vagyis a kínálat többsége (66%) az alsó- és középkategóriás árszinteken mozog.
A 10 millió forint feletti használtautók aránya már 13,4%, ami egy hónap alatt 0,6 százalékpontos növekedést jelent.
Ezek jellemzően újabb, prémium modellek, amelyek iránt nő az érdeklődés.
Az átlagos hirdetési ár 70 000 forinttal emelkedett áprilishoz képest.
Jelenlegi átlagár: 5 490 000 forint.
Benzines autók: továbbra is a piac fele, több mint 54 ezer hirdetésben.
Dízel modellek: a kínálat kb. 42%-át teszik ki.
Elektromos autók: 5,9%-kal nőtt a kínálat májusban.
Hibrid autók: 6,5%-kal bővült az elérhető választék.
A dízelautók átlagos futása: 221 000 km.
A benzines modelleké: 157 000 km – ez közel 41%-os különbség.
A dízelek átlagosan két évvel fiatalabbak, de intenzívebb használatra utalnak.