A GYSEV jó gazdája kíván lenni a Vas megyében átvett vonalaknak

2011.10.14. 18:35

Az egykor Győr és Sopron között utasokat szállító vasúttársaság a vasi szakaszok átvételével megduplázta magyarországi működési területét.

A Győr-Sopron-Ebenfurt Vasúttársaság (GYSEV) ugyanolyan jó gazdája kíván lenni az október elsejétől Vas megyében átvett és egy kis részen már Zala megyét is érintő vasútvonalaknak, mint az eddigieknek - hangoztatta pénteken egy közlekedésfejlesztési tanácskozás előadójaként Dávid Ilona a GYSEV elnök-vezérigazgatója.

Az egykor Győr és Sopron között utasokat szállító vasúttársaság a vasi szakaszok átvételével megduplázta magyarországi működési területét és valóban egy korszerű regionális vasúttársasággá növekedett - mondta.

A GYSEV-vel szemben hatalmasak az elvárások, a társaság elkötelezett a régió fejlődése, fejlesztése iránt, de saját fejlesztéseit az önkormányzatokkal és más közösségi közlekedési szolgáltatókkal összhangban kívánja végrehajtani - fűzte hozzá.

Dávid Ilona szólt arról, hogy befejeződött a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal villamosítása és pályarekonstrukciója, a vonatok már 120 kilométeres óránkénti sebességgel közlekednek a korábbi 60 kilométer helyett, az utazási idő a felére csökkent. A Európai Uniós források felhasználásával megújított vasútvonal ünnepélyes átadása jövő pénteken Szombathelyen lesz - jelentette be.

Szólt arról is, hogy Körmenden felújítják a vasútállomást amelynek tetőcseréje már megtörtént, az utascsarnokban pedig a Vasi Volánnal közös ügyfélteret és utastájékoztató rendszert építenek ki. Ugyancsak épül a vasútállomás mellett az új autóbusz állomás is.

A vezérigazgató tájékoztatása szerint a GYSEV által átvett többi vasi vonalszakaszt is szeretnék villamosítani a jövőben, hiszen azok közül csak a Szombathely-Porpác közötti szakasz villamosított. A villamosítással és pályarekonstrukciókkal a vasúttársaság célja az, hogy valóban létrejöjjön egy észak-dél irányú vasúti közlekedési folyosó, ahol a jelenleginél sokkal több árut el lehetne szállítani és meg lehetne kezdeni a kamionok vasútra terelését is.

A GYSEV tervei között hosszabb távon szerepel a Körmend-Zalalövő vasútvonal forgalmának visszaállítása a teljes pályarekonstrukció, a szakasz villamosítása és a korszerű biztosítóberendezések felszerelése, de ez egyelőre nem lehetséges, csak komoly pályázati támogatások elnyerése után van rá reális esély - fogalmazott a vezérigazgató.

Az átvett vonalakon szeretnék jelentősen javítani a közlekedés biztonságát, ezért új fénysorompókat szerelnek fel, ezekre a fejlesztésekre mivel nagyon drágák, szintén pályázniuk kell.

A személyszállításban is minőségi szolgáltatásokra törekszenek, ezt szolgálja a BZ- motorkocsik lecserélése biztonságosabb és gyorsabb és 82 férőhelyes Jenbacher motorkocsikra, például Kőszeg és Szombathely között - közölte Dávid Ilona.

Megkezdték a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonalon közlekedő svájci gyártású Schliren motorkocsik felújítását - amelyeket Ausztriából szereztek be - újra kárpitozták, szőnyegezték azokat légkondicionálással, önműködő ajtókkal, illetve ingyenes internet hozzáféréssel látták el - mondta Dávid Ilona.
 

.