7 milliárdért épít forgalomirányító rendszert a GYSEV

2015.01.16. 09:08

Csaknem hét milliárd forintos beruházással kétszintű, integrált központi forgalomirányítási rendszer valósul meg a GYSEV Zrt. vasútvonalain. A beruházás elvégzése után a Szombathelyen, valamint Csornán kialakított központi forgalomirányító központ látja majd el a vasúttársaság 35 távvezérelt állomásának irányítását - közölte lapunkkal Rázó László sajtószóvivő.

A távvezérlés kiépítésének és központosításának komoly előnye, hogy a vasútvonalak átbocsátó képessége növekszik. Emellett leegyszerűsödik a forgalomirányítás, így csökken a késések, valamint a vasúti közlekedés zavartatásának kockázata.

A fejlesztésnek köszönhetően a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd, ill. a Győr-Sopron szakasz mellett központi forgalomirányítás lesz a Szombathely-Csorna-Rajka, valamint a Szombathely-Zalaszentiván vonalakon is.

A projekt keretében összesen 30 darab vizuális utastájékoztató kijelzőt telepítenek a szakemberek a GYSEV vasútállomásaira, ezáltal tovább javul vasúttársaság által nyújtott személyszállítási szolgáltatás minősége.

Szintén a projekt részeként Sopronban központi forgalom ellenőrző központ létesül, melynek feladata a vonalhálózat felső szintű üzemirányítása lesz. A beruházásnak köszönhetően a GYSEV Zrt. teljes hálózatán hatékonyabbá válik a forgalomszervezés mind a személy, mind pedig a teherszállításnál.

7 milliárdért épít forgalomirányító rendszert a GYSEV

„A központi forgalomirányító, ill. a forgalom ellenőrző központok kiépítése nem olyan látványos fejlesztés, mint egy új FLIRT motorvonat beszerzése. Ugyanakkor a forgalomszervezés szempontjából rendkívül komoly előrelépést jelent vasúttársaságunknak, melynek előnyeit az utasok is érezni fogják” – mondta a fejlesztés kapcsán Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója.

A projekt kivitelezése év végén kezdődött és a tervek szerint 2016 márciusáig tart majd. A kivitelezési munkálatokat a Prolan-Savaria Konzorcium végzi, melynek tagjai a Prolan Irányítástechnikai Zrt. valamint a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft.

A projekt összköltsége 6 milliárd 970 millió forint, mely a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) ill. és az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) forrásainak felhasználásával valósul meg; a támogatás intenzitása 100 százalék.

.