Premontreis diákok az Őrségben és az Isztrián

2017.05.31. 08:45

Évek óta május utolsó hetében biológia tagozatos diákjaink 5 napos állat- és növénytan terepgyakorlaton mélyítik el az órákon megszerzett elméleti ismereteiket a gyakorlatban is terepi körülmények között. Ebben a tanévben sem volt ez máshogy.

A terepgyakorlat keretében az Őrségi Nemzeti Park több területét is érintve 3 napot töltöttek el a Rába-völgyben, Szőcén, a Vadása-tónál és Vendvidék erdeiben a résztvevők, majd 2 napon keresztül ismerkedtek a közeli mediterráneum tengeri és szárazföldi érdekességeivel.

A szakmai programok keretében változatos élőhely típusokon gyűjtöttek és figyeltek meg növényeket és állatokat a diákok.  A gyűjtött fajokat a szőcei „bázison” az eseti programok keretében határozták meg.

Hétfőn többnyire vizes élőhelyeket kerestünk fel a Rába-völgyben, melyeken az ízeltlábúak mellett főleg halakat és kétéltűeket találtunk. A keddi napon a szőcei láprétet és a Lápok Háza bemutató helyet látogattuk meg délelőtt, majd a délután során rövid túrával jutottunk el a Vadása-tóhoz. Szerdán sajnos nem volt kegyes velünk az időjárás, így át kellett a alakítani a programunkat. Reggel a Pityerszerre vezetett az utunk, ahol az őrség jellegzetes szeres településeivel ismerkedtünk meg. Ezután az apátistvánfalvai erdőtömbben jártunk, ahol megismertük, hogy az őrségi ember hogyan hasznosította a természetben rejlő erőforrásokat.

A szlovéniai programok keretében Koper és Pirán városában, jártunk a szállásunk pedig a fiesai kempingben volt. Igazi nyár eleji tengerparti meleg fogadott minket. A Strunjani nemzeti parkban töltöttük a csütörtök délutánt ahol elsősorban a tengeri élőlényekkel ismerkedtünk, de útközben a mediterrán tengerpartok jellegzetes növényvilágát is megismerhettük. Az este során lehetőség volt a gasztronómiai oldalról is ismerkedni a tengerpartokkal a gyönyörű Piran város kis éttermeiben. Az utolsó napon a Piráni akváriumban tekintettünk meg olyan fajokat, amelyeket partközelben nem láthattunk, ezt követően még néhány óráig ismerkedtünk a tengeri élővilággal és elindultuk utolsó úti célunkhoz a világörökség részét képező Skocjani-barlanghoz.