Hét országgal közösen kampányol Bükfürdő a magyar borok népszerűsítéséért

2012.09.17. 11:04

Az együttműködéstől azt remélik, hogy Magyarországra is többen jönnek pincelátogatásokra, és megtelnek azok a kisebb magánszállások is, amelyek az utóbbi időben egyre kevesebb turistát vonzanak.

Hét országgal közösen kezd kampányba Bükfürdő annak érdekében, hogy az ismeretlenebb magyar borok is nagyobb publicitást kapjanak Európában - közölte az MTI-vel hétfőn Balogh Károly, a Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesület menedzsere.

Az együttműködéstől azt remélik, hogy Magyarországra is többen jönnek pincelátogatásokra, és megtelnek azok a kisebb magánszállások is, amelyek az utóbbi időben egyre kevesebb turistát vonzanak - fűzte hozzá.

Az egész Európára kiterjedő projektben szakmai partnerként vesz rész Bükfürdő TDM szervezete, a Vas Megyei Vállalkozói Központ felkérése alapján - tájékoztatott.

Bük város minden évben megválasztja a borát - a tavalyi nyertes egy kőszegi bor lett
Bük város minden évben megválasztja a borát - a tavalyi nyertes egy kőszegi bor lett

A vasi vállalkozókat tömörítő szervezett gondozza ugyanis a "VINEST" elnevezésű, Európa kis borrégióit népszerűsítő programot, amelyben spanyol, holland, olasz, szlovén, horvát, német és osztrák partnerek mellett, a soproni borvidék kevésbé ismert Vas megyei területei, turisztikai attrakciói is szerepet kapnak.

A projekt eredményeként nem csupán olyan bortermelő vidékek, mint a Vas-hegy ,Vaskeresztes és Felsőcsatár környéke kaphatnak európai publicitást, hanem a régió más turisztikai látványosságai is.

Balogh Károly elmondta: a program segítségével jelentősen profitálhatnak a térség szabad szálláskapacitással rendelkező történelmi- és fürdővárosai is - emelte ki.

A projekt a "lassú turizmus" elveit követi, ennek keretén belül a szelíd, nyugodt estékre, a táj, az emberek valamint a helyi ízek és értékek megismerésére kíváncsi turisták, baráti társaságok megszólítását tűzték ki célul - tette hozzá.

A projekt felvállalja az európai régiók egymást segítő marketing-tevékenységét, új európai márkák kialakítását is. A bükfürdői szakember szerint, ezzel hozzájárulhatnak a folyamatosan csökkenő kihasználtsággal bíró magánszállások és alacsonyabb kategóriájú szállodák forgalmának növekedéséhez is.

Balogh Károly hangsúlyozta: a gyógy- és termálfürdőjéről közismert Bükfürdőn több mint hétszázezer vendégéjszakát töltenek a turisták, a programtól pedig a vendégforgalom további növekedését várják.

.