Az eseményen bemutatkozott a helyi TDM-szervezet is.
Napsütésben, de szeszélyes szélben helyezte el azt az időkapszulát Németh István vezérigazgató, mely aktuális prospektusokat, dolgozói névsort és pénzérmét tartalmaz.
Az eseményre csütörtökön délelőtt került sor Bükfürdőn, a fürdő parkjának
egyik ötven éves fája tövében. A kapszulát majd 50 év múlva bontja fel az utókor.
A kapszula előkészítése
A jubileumi évben a fürdő egy nagyobb eseménysorozattal ünnepli születésnapját. Ezek közé tartozott a február végén nyílt "50 év képekben" című egyedülálló fotókiállítás, és ide tartozik a csütörtöki kapszula-elhelyezés is.
Németh Isvtán elhelyezi a kapszulát
Az eseményt követő sajtótájékoztatón Németh István felidézte a kezdeteket, az árokfürdőzéstől napjainkig.
Olvasóink a részleteket és egyéb érdekességeket egyrészt a fürdőtörténetből, másrész a Németh Istvánnal készült interjúból tudhatnak meg.
Az egész évben át zajló ünnepi események és akciók mellett Bük a jövőre is figyel: a fürdőváros egyre nagyobb figyelmet szentel a zöld energiáknak, a környezetbarát rekreációnak, a fenntartható turisztikai megoldásoknak.
Ez utóbbiról már Strén Tibor, a Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesület elnöke beszélt, aki az újságíróknak bemutatta a szervezet ténykedését (részletek a cikk végén).
Strén Tibor
A 2009-ben alakult egyesület egyike volt Magyarország legelső TDM szervezeteinek, s mint ilyen, ma is példaként szolgál az országban.
Az egyesület –hangsúlyozta az elnök - hisz abban, hogy a turisztikában jelentős erők mozgósíthatók meg a helyi összefogás, együttműködés által. A siker jele, hogy alapításkori 83-as taglétszám mára 148-ra nőtt.
Az egyesületnek tagja az önkormányzat, a fürdő, az összes szálloda, emellett számos civil egyesület, vendéglátóhely, szobakiadók és egyéb vállalkozók.
Az egyesületnek már a megalakulása évében sikerült egy közel 55 millió forintos pályázati támogatást nyernie, amit tavaly egy újabb, 91,5 millió forintos követett.
Néhány fontosabb már megvalósult fejlesztés, melyeket a Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesület (TDM) hajtott végre(2011-2012, a NYDOP-2.4.1.1/A-2009-001 sz. pályázat támogatásával)
- Bükfürdő területén új turisztikai információs iroda nyitása: lehetségessé vált Bükön és Bükfürdőn a turisták folyamatos információellátása
- Komplett marketingtevékenység végzése, turisztikai kiadványok (szálláskatalógus, rendezvénynaptár) megjelentetése
- Kerékpár-kölcsönzési lehetőség kialakítása mindkét településrészen, illetve kerékpárokat és kerékpártárolók beszerzése
- Rendezvények megszervezése: vásári forgatag és sportanimáció indítása.
- Üdvözlőtáblák, információs táblák és „touch info” kihelyezése
- Felnőtt játszótér kialakítása, kültéri padok beszerzése
- A Bükfürdő Card bevezetése
- A budapesti utazási kiállításon való részvétel
- Felkészítő képzési sorozat a tagok részére (marketing, online-marketing, vendégfogadás, vendégkapcsolatok, kommunikáció)
- Tanulmányút szervezése a tagok részére
- Marketing-arculati kézikönyv, hálózatfejlesztési és partnerségi cselekvési terv, szolgáltatásfejlesztési stratégia pozicionálási és versenyképességi stratégia készíttetése
Néhány fontosabb, megvalósulás vagy előkészítés alatt levő fejlesztés, melyeken most dolgozik az egyesület(2012-2013, a NYDOP-2.3.1/A-11-2011-0001) pályázat támogatásával)
- A kültéri fitness park kiegészítése mozgássérültek számára alkalmas fitness eszközökkel
- Gyermekjátszótér építése
- A kerékpárkölcsönző tevékenység kiegészítése "pedelec/rásegítéses" elektromotoros kerékpárokkal, tandemkerékpárokkal, gyermekvontatókkal és baby-taxival, kerékpáros GPS-készülékkel
- Film és fotók készítése Bükfürdőről (marketingeszköznek)
- Szálláskatalógus, gasztrokatalógus és rendezvénynaptár készítése
- A Bükfürdő-kártya továbbfejlesztése
- A Gyógy-Bornapok megrendezése
- Ingyenes hot-spot telepítése az információs irodák környezetében
- További információs, útbaigazító táblák, molinótartók telepítése
- További kültéri padok kihelyezése
- Nordic- és rekreációs park telepítése Bükfürdőn
- Intenzív online és print marketingtevékenység
- Tagi képzések (nyelvi és marketing) folytatása