Ízekről és imákról konferenciáztak Szombathelyen

2012.11.23. 15:03

Közben a városháza elé helyi termelők költöztek.

A szombathelyi városházán „Ízek, Imák, Nyugat-Dunántúl” címmel zajlott pénteken az a konferencia, amely többek között a helyi termékek, a vallási turizmus és az önkormányzatiság kapcsolódási pontjait járta körül.

A konferencia előtt sajtótájékoztató zajlott.

Ízek, imák konferencia


Tama István Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-dunántúli regionális igazgatója szerint mind Vas megye, mind Szombathely sokat tesz azért, hogy a gasztronómiai és a vallási turizmus kínálati oldala erősödjön.

Ennek eredménye lehet, hogy a régió turisztikai szempontból az utóbbi öt évben „válságállónak” bizonyult, gyakorlatilag az országban egyedülállóan.

Ízek, imák konferencia

Ehhez a kínálati oldalhoz tartozik, hogy a mostani időszakban a nyugat-dunántúli városok adventi vásárokat szerveznek, ezt erősíti a helyi ízek és a szakrális turizmus összekapcsolása.

Kovács Ferenc megyei elnök arról számolt be, hogy a megyei önkormányzat számos olyan program és esemény részese, amely valami módon kapcsolódik a vallási turizmushoz és a gasztronómiához. Ilyen például a Mária- és a Szent Márton-zarándokút kialakítása, és nemrég közös kulturális-kulináris programjuk kezdődött Stájerországgal.

Ízek, imák konferencia


Takátsné Tenki Mária tanácsnok arra hívta fel a figyelmet, hogy Szombathely francia testvérvárosa, Tours a gasztronómia fővárosa címre pályázik, és jó lenne, ha Szombathely valahogy kapcsolódni tudna ehhez.

A konferencia idejére négy helyi terméket árusító stand is létesült a szombathelyi városháza előtt.

A négy árus egyike, Batha Pál (a fotón) az Őrségből, Szalafőről jött. Ő a tájegységre jellemző tökmagoljat árul, de a kínálatában van dióból, mákból, mogyoróból, lenmagból barackból és máriatövisből készült olaj is. Elsősorban salátákhoz, főtt és kelt tésztákhoz használatosak ezek. Mindent otthon, saját maga állít elő. Korábban mellékesként, most már főfoglalkozásban végzi ezt a tevékenységet.

Bata Pál

Termékeit főleg vásárokban és hasonló rendezvényeken árulja. Ha nem is minden hétvégén, de gyakorta van ilyen. Batha Pál azt mondja, nehéz megmondani, hogy több ember vásárol-e házi készítésű terméket, mint korábban, az viszont egyértelmű, hogy nagyobb irántuk az érdeklődés, többen ismerik, jobban bent vannak a köztudatban. Ez - szerinte - részben az egészségtudatosabb életmód és táplálkozás divatjának is köszönhető.

.