Kelet-Tirol: Egy hétvégi kirándulás emlékei és képei

2010.08.25. 11:14

Nordic walkingos nagymamákkal és nagypapákkal futottunk össze a hegyi ösvényeken. Képek.

Kelet-Tirolban jártunk, megcsodáltuk Ausztria legmagasabb hegyét, a Grossglocknert és a hegy lábánál húzódó gleccsert is. Felvonóval a Schlossbergre közel 400 métert emelkedtünk. Nordic walkingos nagymamákkal és nagypapákkal futottunk össze a hegyi ösvényeken.

Kelet-Tirol székhelyét, Lienz városát Szombathelyről indulva nagyon kényelmes autózással öt óra alatt érhetjük el. Villachnál nem Olaszország irányába, hanem Spittal felé kanyarodtunk, és a városnál hagytuk el az autópályát. Ezt követően is nagyon jó minőségű főúton, csodálatos völgyben haladhatunk Lienzig.

Kelet-Tirol – Lienz

Mediterrán hangulatú Lienz Kőszeg nagyságú kisváros. Az olasz határtól 40 kilométerre, két sebes folyó, az Isel és Dráva összefolyásánál fekszik. A város főteréről feltekintve minden irányban tiszteletet parancsoló hegyek magasodnak. A város nyugati határán a 13. századi Schloss Bruck vár egy sziklakúpra épült, de Lienz számos templommal és kápolnával is büszkélkedhet. A pár napos kirándulás alatt Schlossberg hegy lábánál és a hegyen számos ösvényt, különböző nehézségi fokú, kitáblázott erdei utat fedezhettünk fel.

Néhány tipp Lienz környékére

Lienz nyugati részén télen-nyáron üzemelő felvonóval, 400 métert emelkedhetünk a Schlossbergre. Síelőknek nem utolsó szempont a város és a felvonó közelsége, nem kell naponta autóval megközelíteni a sípályát. Nyáron pedig kitűnő kirándulóprogram. A felvonóval felemelkedve lábunk alatt a város, ami nagyszerű érzés. Majdnem a Kékesen érezhetjük, magunkat, hiszen 1011 méterre juthatunk.

Fent állatsimogató, gyerekeknek játszótér és rengeteg túraútvonal fogad, letaposott ösvényekkel, túrázóknak jelzésekkel.

A hegyen séta közben többször összefutottunk nordic walkingot űző nagymamákkal, mosolyogva üdvözöltük egymást. Ebben a magasságban még tisztábbnak éreztük a levegőt, jó volt nagyokat szippantani belőle. A felvonó nyári egyszeri használati díja felnőttnek 9, gyerekeknek 6 euró.

Grossglockner: mint a Milka csoki csomagolásán

A másik óriási élmény, melyet, ha itt járunk, nem szabad kihagyni, a Grossglockner, mely a Magas-Tauern hegység és egyben Ausztria legmagasabb pontja is.

A Grossglockner hegy magassága 3798 méter, a kiépített alpesi út 2369 méter magasságig visz.

Az út Lienzből Nussdorfon keresztül Grossglocknerig körülbelül egy órás. A csodálatos hegyi út utolsó szakasza már fizetős, hasonló fizetőkapukon jutottunk át, mint a horvát autópályákon. Díja személyautóval 28 euró.

Csak kapkodtuk a fejünket, mert fantasztikus a csipkés hegyek, a habos bárányfelhők, az előbukkanó napsugár, a vízesések, a völgyek összképe.

Itt minden zöld, mindenütt fenyvesek. Az út csodálatos és egyben félelmetes, mikor lepillantottunk a véget nem érő szakadékra. Az út végén többszintes parkolóházban hagyhattuk a kocsit. Grossglockner heggyel szemben létesített a kilátóból távcsővel is megfigyelhettük a tekintélyt parancsoló hegyet, a sziklaszirteken, hegyoldalon legelésző kecskéket, zergéket és az ösvény mellett a mormotákat.

A hegy lábánál Ausztria leghosszabb gleccserét a Pasterze gleccsert is itt csodálhatjuk meg. A kilátóhoz alaposan fel kellett öltözni, itt ugyanis 5 C fok volt, míg induláskor Lienzben még 20 fokot mértünk.

Lienzben töltött négy nap gyorsan elrepült, számos eltervezett program - kerékpártúra hegyekben, vízesés feletti kaland a drótkötélpályákon, vadvízi evezés stb. - kimaradt.